اردبیل

ناحیه عمرانی دوم پایاب سد خداآفرین به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، علی حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرن‌ترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود و با تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه  ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم منطقه مغان زیر کشت آبی می‌رود.

وی افزود: این پروژه در اردبیل در قالب ۴ ناحیه عمرانی اجرا می‌شود و عملیات اجرایی ناحیه عمرانی اول به وسعت ۵ هزار هکتار به اتمام رسیده و عملیات اجرایی بقیه نواحی نیز به تناسب اعتبار اجرا می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: پیش‌بینی بر این است عملیات اجرایی ناحیه عمرانی دوم نیز در سطح ۵ هزار هکتار تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

وی تشریح کرد: این پروژه با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده ۲ استان آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌شود و حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

حیدری تصریح کرد: تکمیل اجرای سیفون دره رود و ۵۲ کیلومتر بخش انتهایی کانال اصلی خداآفرین در استان  در حال انجام بوده و آب به نواحی عمرانی سوم و چهارم با سطح اراضی بیش از ۲۱ هزار هکتار در این ۲ ناحیه خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پروژه ۴۳ ایستگاه پمپاژ، پنج پست برق، ۷۰خط ۱۳۲ کیلوولت و ۲۶۶ خط ۲۰ کیلوولت دارد که طول کانال اصلی از سد قیزقلعه تا انتهای پروژه خداآفرین نزدیک ۱۴۴ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون برای پروژه خداآفرین یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا