آذربایجان غربی

ناسالم بودن کیفیت هوای شهر ارومیه برای گروه حساس

سعید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کیفیت نامناسب هوای شهر ارومیه اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس می‌باشد.

وی با اشاره به ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس تصریح کرد: لازم است همشهریان در جهت مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل توصیه می‌شود.

موسوی گفت: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از جمله موارد دیگر برای کاهش آلودی است. 

 معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تاکید کرد:کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست بایستی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا