فرهنگ و هنر

نام‌نویسی مسابقات سراسری شوق تلاوت تا ۵ دی‌ماه تمدید شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران نام‌نویسی پنجمین دوره مسابقات سراسری شوق تلاوت تا پایان آذر‌ماه تمدید شد.

حسین مقدم کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال بالای علاقه‌مندان و همچنین درخواست‌های مکرر برای تمدید زمان ثبت‌نام، این زمان تا ۵ دی‌ماه تمدید شد.

سراسری شدن مسابقات شوق تلاوت

وی درخصوص دور جدید مسابقات شوق تلاوت گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه رقابت قاریان نوجوان قرآن کریم امسال با تحول روبرو است و طی آن همه قاریان نوجوان خوشخوان قرآن کریم از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. این در حالی است که تا دور قبل فقط قاریان حاضر در طرح ملی تلاوت حق شرکت در این مسابقات را داشتند.

بازبینی آیین‌نامه و فراهم‌شدن امکان حضور همه قاریان نوجوان کشور در مسابقات

مقدم‌کیا با اشاره به ادامه تقاضا‌ها برای حضور دیگر قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات شوق تلاوت گفت: امسال هم هنگام برنامه‌ریزی برای دور جدید مسابقات با تقاضاهای زیادی روبرو شدیم از این رو با بازبینی آیین‌نامه و اصلاح آن امکان حضور همه قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات قرآن شوق تلاوت فراهم شد.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در آذر و نیمه‌نهایی در بهمن‌ماه

دبیر طرح ملی تلاوت درباره زمان‌بندی برگزاری مسابقات گفت: نام‌نویسی تا ۵ دی‌ماه است و تا پایان دی فایل‌های ارسالی بررسی و راه‌یافتگان به مسابقات معرفی می‌شوند. مرحله مقدماتی رقابت‌ها دهه سوم آذر‌ماه در مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت برگزار می‌شود و راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی باید بهمن‌ماه با هم رقابت‌کنند، همچنین مرحله نیمه‌نهایی به صورت متمرکز و مجازی برگزار می‌شود، البته تیم داوری و اجرایی در حرم امام رضا (ع) مستقر هستند و با ارتباط زنده با شهر‌های مختلف مسابقات را برگزار می‌کنند.

مرحله نهایی مسابقات اسفند ۱۴۰۰ در جزیره کیش برگزار می‌شود

مقدم‌کیا درباره مرحله نهایی مسابقات گفت: مرحله نهایی رقابت‌ها اسفند‌ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری در جزیره کیش با حضور راه‌یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود. همچنین نفرات برتر مسابقات به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

دبیر طرح ملی تلاوت از مشارکت نهاد‌های مختلف در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: مسابقات قرآن شوق تلاوت و همچنین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) با حمایت و مشارکت نهاد‌های مختلفی چون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام‌نویسی به پایگاه اطلاع‌رسانی طرح ملی تلاوت به نشانی melitelavat.ir مراجعه و یا از اینجا اقدام کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا