Categories: قزوین

نام‌گذاری بیش از ۸۰۰ خیابان، کوچه، معبر و میدان به نام شهدا/ در نام‌گذاری نواحی و ایجاد یادمان شهدا کم کاری شده

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین پیرامون نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر به نام شهدا اظهار کرد: در قزوین بیش از ۸۰۰ خیابان، کوچه، معبر و میدان به نام بلند شهدای گرانقدر و عزیز نام‌گذاری شده که این امر نشان دهندهٔ یک حرکت مطلوب در مدیریت شهری است.

وی عنوان کرد: اما تنها نامگذاری نمی‌تواند آن موضوع مورد اشارهٔ فرهنگی که حضرت آقا مدنظر داشتند را محقق کند و ما هم نسبت به روش و مسائل این نامگذاری‌ها نقدهایی داریم که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: از میان ده‌ها خیابان اصلی و میادین مهم شهر، تنها تعداد انگشت شماری از خیابان‌ها و میادین با نام شهدای گرانقدرمان شهید سلیمانی، شهید بابایی، شهید لشگری، شهید حسن‌پور و غیره نام‌گذاری شده است.

اللهیاری عنوان کرد: این در حالی است که در فرایند نامگذاری، برای نامگذاری خیابان‌هایی به نام شهدای شاخص استان، خیابان‌های فرعی و کم تردد یا حاشیه‌ای انتخاب شده‌اند، در حالی که برای یادآوری می‌شد خیابان‌های مهم‌تر و اصلی شهر را برای شهدای شاخص انتخاب کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان کرد: همچنان هیچ منطقه، ناحیه، محله و محدوده‌ای در شهر به نام شهدا نیست و علاوه بر آن به‌جز چند مورد محدود مانند یادبود شهید بابایی در ابتدای بلوار شهید بابایی و یادبود سرداران در دوراهی همدان، هیچ یادمان و یادبود مؤثری از شهدا را در قزوین مشاهده نمی‌کنیم.

این عضو شورای شهر قزوین گفت: موضوع گرامیداشت شهدای گرانقدر و توجه ویژه به نامگذاری‌ها با تمام رویکردهای فرهنگی و اجتماعی آن مورد توجه شورای ششم قرار دارد و در این زمینه توجه خواهیم کرد تا شهر شهیدپرور قزوین بیش از گذشته رنگ و نام شهدا به خود بگیرد.

انتهای پیام/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

2 ساعت ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

2 ساعت ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

2 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

2 ساعت ago