لرستان

ناهنجاری‌های ساخت و ساز، چالشی جدی در لرستان است/ ساماندهی توزیع عادلانه بین مهندسین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، وحید کرم‌الهی امشب در جلسه  معارفه هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی استان اظهار کرد: متاسفانه تاکنون از ظرفیتی که قانون برای سازمان نظام مهندسی تعریف کرده آنطور که باید و شاید استفاده نشده است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی متولی ساماندهی و ساخت و ساز در شهر است، در واقع مهندسین نظام مهندسی باید مغز متفکر سازندگی باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به چالش‌های پیش روی نظام مهندسی استان گفت: یکی از مسائل و چالش‌های نظام مهندسی در استان ناهنجاری‌های ساخت و ساز به ویژه در خرم‌آباد است.

کرم‌الهی افزود: چالش دیگر دو نقشه بودن است، یک نقشه فنی و مجازی است که تنها در پوشه‌ها نگهداری می‌شود، اما در نقشه دوم بسیاری از ضوابط رعایت نمی‌شود که امیدواریم هیات مدیره جدید به این قضیه ورود کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر مسائل مربوط به گازرسانی است، متاسفانه سالانه چهل تا پنجاه نفر دچار گاز گرفتگی می‌شود‌، بنابراین این موضوع هم باید دغدغه و نگرانی سازمان نظام مهندسی باشد و با استفاده از ظرفیت قانونی این معضل را برطرف کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: نکته دیگر ساماندهی توزیع عادلانه بین مهندسین است، البته این مسئله اصلی نظام مهندسی نیست.

کرم‌الهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های دولت نهضت ملی مسکن است و جامعه هدف همه اقشار است، سازمان نظام مهندسی باید در ابن میان نقش خود را ایفا کند.

وی تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی استان باید تسهیلگری لازم را در خصوص افراد کم درآمد در نهضت ملی مسکن داشته باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا