هرمزگان

ناوشکن الوند پس از بهسازی کامل بار دیگر به نداجا ملحق شد+عکس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، ناوشکن الوند صبح امروز پس از انجام ۴۶ هزار ساعت بهسازی و نوسازی با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نداجا بار دیگر به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

 

به گفته امیر دریادار سیاری، با توجه به تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر دادن عمر انقلابی به تجهیزات دفاعی، ناوشکن الوند توسط متخصصین کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش با نصب و ارتقای سامانه‌های دفاعی سطحی و زیرسطحی بار دیگر در خدمت نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.

 

همچنین صبح امروز تعداد چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

 

صبح امروز و در جریان حضور امیر دریادار سیاری در بندرعباس، سه فروند بالگرد SH3D هواپیمای فرندشیپ F27 و هواناو(هاورکرافت) BH7 پس از بازسازی و تعمیرات اساسی بار دیگر در خدمت سازمان رزم نیروی دریایی ارتش قرار گرفتند.

 

ناو الوند نخستین ناومحافظ‌ کلاس سام نیروی دریایی ایران است که در سال ۱۹۶۷ در کارخانه بریتانیایی ووسپر تورنیکرافت به سفارش ارتش ایران تولید و در ۱۹۷۱ به نیروی دریایی ایران پیوست.

 

این ناوچه در ۲۲ فوریه سال ۲۰۱۱ با وارد شدن به کانال سوئز و حرکت به سمت سوریه برای شرکت در یک مانور مشترک خبرساز شده بود و حالا بار دیگر با نوسازی و توسعه تجهیزات آن که با اتکای به دانش بومی انجام گرفته است، بار دیگر در خدمت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا