اخبار روز

نایب رئیس مجلس: حادثه تروریستی شاهچراغ ارزش عملیاتی برای دشمن ندارد

نایب رئیس مجلس: حادثه تروریستی شاهچراغ ارزش عملیاتی برای دشمن ندارد

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با حضور در جمع اساتید بسیجی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه در یک دوگانگی و تضاد، این گونه بیان می‌کنند که این عملیات توسط داعش صورت نگرفته تا ذهن افکار عمومی به سمت و سوی دیگر هدایت گردد و در جایی دیگر این رسانه‌ها، برای اهداف خود این گونه القا می‌کنند که این عملیات، انتقام داعش به خاطر اعدام اعضای خود است.

وی افزود: حملات در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و اماکن زیارتی، مطلقا ارزش عملیاتی ندارد؛ اگر مقر نظامی را زدند و حلقه اولی را شکستند و نفوذ کردند و اهداف را محقق کردند، این را می‌توان ضعف حفاظتی دانست و برای طرف هم یک موفقیت تلقی شود. ولی مراکز عمومی، مراکز فرهنگی، اداری و زیارتی، مراکزیست که بنا بر تسهیل رفت و آمد است و بنا بر برداشتن موانع و کم کردن موانع است، لذا نمی‌توان آنرا موفقیت تلقی کرد.

ذوالنوری ضمن مطرح کردن ارزش عملیاتی این حادثه بیان کرد: اگر در این حادثه دنبال ارزش عملیاتی بود، ارزش عملیاتی آنجایی است که یک تروریست مسلح با چهل تیر و هشت خشاب توسط جوانمردی به صورت خودجوش، خلع سلاح می‌شود، بدون آن که آمادگی قبلی این کار را داشته باشد.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: با اینکه رسما داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است، اما طبق شواهد و قرائن، جنس عملیات همانند عملیات تروریسی گذشته داعش از جنس عملیات انتحاری است.

وی بیان کرد: کشوری که از اول انقلاب، دچار انواع بلاها و تحریم‌های ظالمانه توسط نظام سلطه قرار گرفته است، توانسته پیشرفت‌هایی قابل توجهی در عرصه‌های مختلف علمی همچون نانو، پزشکی، صنعتی و نظامی به دست بیاورد که قبل از آن نداشته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در هر عرصه‌ای روحیه انقلابی بود، در آن عرصه به رشد قابل توجهی رسیده‌ایم و هر وقت از این روحیه فاصله گرفته‌ایم دچار مشکل و عقب ماندگی شده‌ایم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا