ایلام

نبود اسپانسر مالی مهمترین مشکل ورزش ایلام است

مظفر علیشاهی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۴۰ هیات فعال ورزشی در استان ایلام وجود دارد و تعداد ورزشکاران سازماندهی شده این هیات‌ها در مجموع ۱۹۶۹۵ نفر که از این مجموع تعداد ۱۳۰۳۴ نفر مرد و ۶۶۶۱ نفر زن هستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته تعداد ۲۹ پروژه ملی برای استان ایلام در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های اداره ورزش و جوانان استان امسال ۱۰ پروژه دیگر به این پروژه‌ها اضافه و در مجموع ۳۹ پروژه ملی در سراسر استان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۵ درصد در حال انجام کار هستند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام ادامه داد: سرانه فضای ورزشی در استان ایلام نزدیک یک متر مربع و نسبت به میانگین فضای ورزشی کل کشور بین ۵۰ تا ۵۵ درصد یعنی متوسط قرار دارد که با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام سرانه فضای ورزشی در سطح استان ایلام افزایش پیدا می‌کند و نسبت به کل بهتر خواهد شد.

وی افزود: برای تهیه کمک‌های مالی برای ورزش و ورزشکاران استان شاید حدود ۵ درصد خیری یا اسپانسری وجود دارد و تنها پالایشگاه گاز استان در رشته فوتبال بانوان حمایت می‌کند که با صحبت‌ها و جلسات انجام شده امیدوارم ورزش بانوان در رشته‌های دیگر هم حمایت شوند.

علی‌شائی ادامه داد: آیین نامه جذب ورزشکاران قهرمان به صراحت قید کرده که فقط برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک، آسیایی و جهانی و حتی برخی رشته‌هایی که سبک مثل جودو و کاراته دارند حتی آیین‌نامه جذب اینها قید نشده است؛ تاکنون همه ورزشکاران قهرمان جهانی ایلام در سازمان‌ها مشغول به کار هستند و برخی از قهرمانان که سن آنها پایین است و اگر به سن قانونی برسند قطعاً جذب خواهند شد ولی تا آن زمان به صورت ماهیانه مستمری به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بحث ورزش روستایی امسال خیلی از خانه‌های ورزش روستایی بین ۵۰ تا ۶۰ مکان را به امکانات تجهیز کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات ورزش استان عدم اسپانسر مالی که اگر این مورد برطرف شود قطعاً ورزش استان سیر صعودی‌تری خواهد کرد و ورزشکاران بیشتری به تیم‌های کشور و به تیم ملی معرفی می‌کنند اما نقطه قوت ورزش استان همین استعدادهای درخشانی که در تمام رشته‌های ورزشی استان فعال هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا