لرستان

نبود اعتبار، چالشی جدی برای دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان، عدم ساماندهی دفع آب‌های سطحی انتقاد و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است، با اینکه بارها و بارها این موضوع از طریق رسانه‌ها و کارشناسان انعکاس داده شده اما متاسفانه اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

شهرداری و شورای شهر در دوره‌های مختلف دفع آبهای سطحی را به عنوان یک اولویت مطرح کرده‌اند اما نبود و کمبود اعتبار  را دلیل عدم ساماندهی آبهای سطحی عنوان می‌کنند.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه ساماندهی آبهای سطحی حدود یک هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: طرح جامع دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد به زودی آماده می‌شود، اما اجرای طرح حدود یک هزار و پانصد میلیارد تومان نیاز دارد که از توان شهرداری خارج است.

وی تاکید کرد: تامین اعتبار لازم برای ساماندهی دفع آبهای سطحی با توجه به بدهی شهرداری و نبود منابع مالی ممکن نیست.

شهردار خرم‌آباد گفت: برای تامین اعتبار مورد نیاز ساماندهی دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد نیاز به کمک و مساعدت هستیم.

فتوحی بیان کرد: متاسفانه زیرساخت‌های شهر مربوط به گذشته است و اکنون با گسترش و توسعه شهر دفع آبهای سطحی با مشکل مواجه است، جداول جوابگو نیست.
وی افزود: از طرفی ما شاهد رها کردن زباله از سوی برخی شهروندان و مغازه‌داران هستیم که این خود موجب مسدود شدن پلها و آبگرفتگی می‌شود‌.

شهردار خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پروژه دفع آبهای سطحی میدان تیر با اعتباری حدود دو میلیارد و سیصد میلیون تومان شروع شد، گفت: این پروژه اکنون از هشتاد درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است اما به دلیل نبود اعتبار متوقف شده است.

فتوحی افزود: پروژه سه راه گلدشت را هم با حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان در دستور کار داریم اما متاسفانه پولی نداریم.

به گفته وی دفع آبهای سطحی شصت متری نیز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،، اما پولی نیست که کار انجام شود.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا