ایلام

نبود تانکر حمل، سوخت را از جایگاه‌های ایلام حذف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ایران تولیدکننده عظیمی در حوزه میعانات گازی و نفتی است این در حالی است که صادرات این محصول باعث تامین انرژی سایر کشورهای اروپایی و آسیایی می‌شود.

 در برخی مناطق کشور  به ویژه در استان‌های مرزی مردم و رانندگان وسایل نقلیه با معضل سهمیه بندی و کمبود بنزین گازوئیل روبرو هستند که باعث نگرانی‌هایی برای آنها شده است؛ در استان مرزی ایلام که ترانزیت کالا از این استان به کشور عراق و سایر نقاط جنوبی کشور انجام می‌شود این کمبود سوخت به ویژه گازوئیل بیشتر نمایان می‌شود.

 مگر این کمبودها از کجا نشأت گرفته می‌شوند که مسوولین در قبال این مشکلات اقدامات متناسب با استان نمی‌توانند انجام دهند مگر ایلام چقدر دیگر توانایی این گونه مسائل را دارد قطعاً این گونه کمبودها قابل توجیه نیست و باید هر چه زودتر رفع شود.

جایگاه‌ها تامین سوخت نشده‌اند

 یکی از جایگاه داران به خبرنگار فارس گفت: الان بیش از چند روز است که علی‌رغم اینکه تمام واریزها از طرف مسوولین جایگاه پرداخت شده است، هنوز سوخت به دست جایگاه‌داران نرسیده است و وقتی پیگیر این موضوع شدیم جواب قانع‌کننده‌ای به ما داده نشد ما خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

علت نبود گازوئیل در جایگاه را نبود تانکر سوخت جهت حمل فرآورده‌های نفتی دانستند!

یکی از رانندگان به خبرنگار فارس گفت: به برخی از جایگاه‌های سوخت شهر ایلام مراجعه کردم که هیچ‌گونه سوخت (گاروئیل) در جایگاه‌ها نبود که علت را جویا شدیم که مشکلات نبود تانکر سوخت جهت حمل فرآورده‌های نفتی دانستند مگر می‌شود تانکرهای سوخت که قرارداد با شرکت پالایش نفت بسته‌اند از حمل بار امتناع کنند مگر قبلاً کمبود تانکر بود که هر روز بار ارسال می‌شد الان این چه وضعیتی است که پیش آمده که قطعاً باید از طرف مسوولین این موضوع رسیدگی شود.

مشکل حقوقی و دستمزدی رانندگان حمل و نقل سوخت با پیمانکار

علی‌اصغر چاغروندی مدیر پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: موضوع کمبود سوخت به هیچ وجه در استان ایلام وجود ندارد؛ رانندگان وسایل حمل و نقل سوخت به علت مشکلات حقوق و دستمزدی که با پیمانکار داشتند سوخت را منتقل نکردند این در حالی است که اصلا موضوع رانندگان در اختیار و وظیفه ما نیست؛ ما فقط کرایه حمل سوخت را به صاحب ماشین پرداخت می‌کنیم؛ بعد از این مسائل ما پیمانکاران را فرا خواندیم که اعلام کردند که یکسری مشکلات وجود دارد که با صحبت این مسائل بین رانندگان و پیمانکاران رفع شد.

وی افزود: شرکت پالایش و پخش با پیمانکاران قرارداد می‌بندند و پیمانکاران هم برای ماشین خود راننده انتخاب می‌کنند که در همین موضوع رانندگان از بارگیری امتناع می‌کنند و تمام برنامه ریزی‌های شرکت را به هم می‌ریزند به طور مثال امروز ساعت ۸ سوخت، بارگیری و ساعت ۱۰ تحویل جایگاه داده می‌شود وقتی بارگیری انجام نشود عملاً جایگاه برای چند ساعت تعطیل می‌شود در صورتی که تا الان این مشکل وجود نداشته است.

مدیر پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: چند روز گذشته به علت این مشکلات بارگیری دیر انجام شد و وقفه‌ای نیز ایجاد شد؛ به علت اینکه شاید تامین سوخت جایگاه زمان ببرد اعلام کردیم که در انبار شرکت سوخت ۱۴ هزار لیتری تحویل جایگاه‌ها داده شود تا فعال باشند.

وی ادامه داد: قبلا ۴۶۰ تانکر حمل سوخت در سامانه وجود داشت که الان ۵۰ تا ۶۰ تانکر است که این تعداد جوابگو نیست الان برنامه تسهیلات به متقاضیان که می‌خواهند نفتکش خریداری کنند، ۶۰ تا ۷۰ نفر فعلا ثبت نام کرده و تعهد می‌دهند بر مبنای تعرفه دولتی که ابلاغ شده کار کنند.

انتهای پیام/ ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا