اردبیل

نجات جان مادر جوان اردبیلی توسط سرباز مدافع حرم

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی، رییس توسعه حل اختلاف اردبیل، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: ۳ سال قبل رسیدگی به پرونده قتل مرد جوانی که بر اثر اصابت چاقو به گردنش جان خود را از دست داده بود در دستورکار قضایی قرار گرفت و تحقیقات قضایی از همسر او آغاز شد.

وی افزود: همسر جوان این مرد در اولین اظهارات خود ادعا کرد که موقع باز کردن درب قوطی رب، چاقو از روی قوطی در رفته و با شدت به گردن شوهرش اصابت کرده است اما نحوه برخورد چاقو، با ادعای این زن در تناقض بود و همین کافی بود که تحقیقات قضایی وارد فاز تخصصی شود.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل عنوان کرد: زن جوان که راهی برای فرار از حقیقت پیش روی خود نمی‌دید، لب به اعتراف گشود و گفت همسرم اصرار داشت که به تهران مهاجرت کنیم اما من دلم نمی‌خواست از اردبیل کوچ کنم و به خاطر همین موضوع با او اختلاف پیدا کرده بودم که روز حادثه او با ترابری تماس گرفت و می‌خواست اثاثیه‌مان را بار بزند تا به تهران برویم؛ برای همین با هم درگیر شدیم و من که خیلی عصبانی شده بودم با کارد آشپزخانه، ضربه‌ای به گردنش زدم که سبب مرگ او شد.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: با اعتراف متهم، به قتل شوهر خود پرونده برای صدور رای به دادگاه ارجاع شد و مادر مقتول به عنوان تنها ولی دم پرونده، تقاضای قصاص عروس خود را کرد، بنابراین رای قصاص صادر  و شمارش معکوس برای اجرای حکم صادر شده آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه رای صادر شده از سوی دادگاه کیفری یک استان اردبیل، از سوی دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت، تلاش شورای حل اختلاف استان اردبیل و هیأت بخشایش ستاد صبر برای جلب رضایت ولی دم آغاز شد، اما مادر مقتول حاضر به بخشش نبود و در نهایت زمان اجرای حکم فرا رسید و عروس جوان پای چوبه دار رفت.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل بیان کرد: یکی از اعضای هیأت بخشایش، دقایقی قبل از اجرای حکم به مادر مقتول گفت می‌دانم که شما ارادت خاصی به حضرت زینب(س) دارید، من سرباز مدافع حرم بودم و به عنوان سرباز حضرت زینب(س) از شما می‌خواهم به حرمت ایشان از قصاص صرف نظر کنید.

وی گفت: با این پادرمیانی در حالی که زن جوان تنها چند دقیقه با مرگ فاصله داشت از قصاص نجات پیدا کرد و ولی دم اظهار کرد پسرم دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله دارد لذا اول به حرمت نام حضرت زینب(س) و بعد به خاطر دو نوه‌ام از قصاص مادرشان گذشت می‌کنم.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا