آذربایجان غربی

نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات شروه درسی سلطان یعقوب شهرستان نقده

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌غربی، امیر جعفرزاده اظهار داشت: در پی تماس ۲ کوهنورد با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در  ساعت ۱۹:۰۰ دقیقه روز جمعه مورخه ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ که در ۴ کیلومتری محور نقده به سمت پیرانشهر در ارتفاعات منطقه شروه درسی قلعه مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر در این ارتفاعات، بلافاصله بعد از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC جمعیت استان، تیم پایگاه امداد و نجات کوهستانی ئتدی گوز شهرستان نقده به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با به همراه داشتن تجهیزات مربوطه و با توجه به عملیات و جستجوی میدانی توانستند هر ۲ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات را در صحت و سلامت کامل پیدا کنند‌.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نجاتگران تیم کوهستان پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی افراد به پایین کوه هدایت و در شهر به خانواده هایشان تحویل دادند و این عملیات ۳ ساعت طول کشید و ۳ نجاتگر، ۱ پرسنل و ۱ دستگاه آمبولانس بکارگیری شد.

جعفرزاده در اشاره به حادثه فوق گفت: کوهنوردان می توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امداد رسانی به مصدومین حوادث کوهستان اعزام شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا