اخبار روز

نحوه پرداخت بلیط مترو از طریق “تلفن همراه” چگونه است؟ + اینفوگرافیک و فیلم

نحوه پرداخت بلیط مترو از طریق “تلفن همراه” چگونه است؟ + اینفوگرافیک و فیلم

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران ، روز گذشته و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از سامانه کیف پول الکترونیک رونمایی شد و شهروندان می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن “شهرزاد” به آدرس و شارژ حساب شهروند از گوشی‌های تلفن همراه برای ورود به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی استفاده کنند.

سعید جهانی؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در ارتباط با کیف پول الکترونیک و نحوه عملکرد آن گفت: کیف پول الکترونیک شهروندی یکی از دستاوردهای تازه این سازمان در این راستاست.

متروی تهران ,

وی با یادآوری سابقه نحوه استفاده شهروندان از خدمات متروی تهران (کارت بلیت یا بلیت‌های تک‌نفره) افزود: شهروندان برای شارژ این بلیت‌ها ناگزیر از مراجعه حضوری به ایستگاه‌های مترو بوده و اعتبار درون کارت ذخیره می‌شد.

جهانی ادامه داد: در طرح جدید هر شهروند یک اکانت خواهد داشت که شماره تلفن همراه وی به عنوان آی‌دی یا شناسه برای شبکه شناخته خواهد شد. به این ترتیب شما می‌توانید با شارژ کیف پول شهروندی همه پرداخت‌های خُرد حوزه شهری خود را انجام دهید؛ البته که گام نخست متمرکز بر حوزه حمل‌ونقل عمومی و مترو و خطوط بی‌آرتی است.

متروی تهران ,

مدیرعامل سازمان فاوا با بیان آنکه شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن، QR Code دریافت کرده و از گیت ورودی تنها با یک تلفن همراه عبور کنند، گفت: در روش دیگر نیز می‌توان کارت بلیت را به حساب کیف پول متصل کرده و خیلی راحت بصورت آنلاین آن را شارژ کرد.

وی با اشاره به اینکه گام نخست برای مترو و بی‌آرتی ارائه شده است، اضافه کرد: در گام‌های بعدی پرداخت کرایه تاکسی و دیگر خطوط اتوبوسرانی نیز رونمایی شده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

“گوشی‌های تلفن همراه” جایگزین بلیط مترو و اتوبوس شد! + فیلم

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد: در گذشته برای شارژ کارت بلیت‌ها حتما باید مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شد و اگر شهروندی تردد کمتری داشت این پول در حساب شهروند باقی می‌ماند؛ اما با کیف پول الکترونیک شهروندان می‌توانند کرایه تاکسی و در آینده خرید از میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند را انجام دهند. همچنین در گذشته اگر کارت بلیت مترو مفقود می‌شد پول شما درون کارت از بین می‌رفت ولی در روش کیف پول الکترونیک از طریق اپلیکیشن می‌توانید کارت را بسوزانید و از مبلغی که در حساب‌تان مانده همانند حساب‌های بانکی استفاده کنید.

.

به گزارش برگزیده های ایران، شهروندان می‌توانند از طریق بازار این اپلیکیشن شهرزاد را به آدرس https://shahrzad-app.ir را روی گوشی‌هایشان نصب کنند و پرداخت‌های خود را در مترو و بی‌آرتی از طریق گوشی‌های همراه انجام بدهند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا