اخبار روز

نخستین سند الکترونیک ازدواج صادر شد/ خداحافظی زوجین با دفترچه‌های سند ازدواج

نخستین سند الکترونیک ازدواج صادر شد/ خداحافظی زوجین با دفترچه‌های سند ازدواج

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید صادق سعادتیان؛ معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز اعلام کرد که از این به بعد برای ثبت ازدواج، سند الکترونیک صادر می‌شود.

وی گفت: برای سراسر کشور ابلاغ کردیم که از امروز دفترچه‌های ازدواج سنتی و نوشتاری سنتی به سند نوشتاری الکترونیکی و سند تک برگ تبدیل می‌شود و خروجی هرگونه واقعه ازدواج که در کشور ثبت می‌شود سند الکترونیک است.

وی با بیان اینکه سند ازدواج دیگر شکل و شمایل سند قبلی و دفترچه‌ای را ندارد، گفت: چاپ دفترچه‌های قدیمی پرهزینه بود و نیز مشکلاتی در چاپ آن در چاپخانه دولتی و پخش آن به سراسر کشور وجود داشت که روند قبلی منتفی شد و از این به بعد سند ازدواج به صورت تک‌برگ صادر خواهد شد.

سعادتیان ادامه داد: گاهی اشتباه در نگارش‌ها به خصوص در موضوع صداق یا حتی دست بردن به بخش صداق و نیز جعل در اسناد اتفاق می‌افتاد که مردم از آن گله‌مند بودند که با صدور سند الکترونیکی و تک برگ امکان جعل را در اسناد ازدواج جدید به حداقل ممکن رسیده است و امکان جعل در حوزه دفاتر ازدواج و نکاحیه‌ها به صفر رسیده است.

به گزارش برگزیده های ایران، پیش از این رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور سند الکترونیکی ازدواج خبر داده بود. حسن بابایی تأکید کرده بود که صدور کلیه اسناد ازدواج به صورت الکترونیکی خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حذف اوراق بهادار از اسناد ازدواج، جلوگیری از جعل این اسناد، تصدیق اصالت سند الکترونیکی، دسترسی لحظه‌ای افراد ذی‌نفع به اسناد و همچنین ارسال برخط اعلامیه ازدواج به سازمان ثبت احوال را از جمله مزایای الکترونیکی شدن اسناد ازدواج بر شمرده بود.

این خبر می‌افزاید: در سند الکترونیکی ازدواج، پس از ثبت ازدواج در دفاتر ازدواج، فایل یا لینکی در اختیار زوجین قرار می‌گیرد که با مراجعه به آن، محتوای سند ازدواج قابل رؤیت است.

صدور سند الکترونیکی ازدواج از امروز به صورت همزمان در ۲ هزار و ۵۰۰ دفاتر ازدواج رسمی سراسر کشور عملیاتی شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا