سیاسی

نخست وزیر پیشین عراق: آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت ماست

به گزارش برگزیده های ایران، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق، امروز پنجشنبه ۲۹ مهر دیدار و درباره مسائل منطقه ای و جهان اسلام گفتگو کردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن خوشامدگویی، عراق را کشور دوست و برادر خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق خواهند ماند و ما روابط عمیق و تاریخی با یکدیگر داریم و در دنیا کمتر دو ملتی پیدا می شود که این مقدار اشتراکات بی نظیر داشته باشند و راهپیمایی اربعین نمونه ای از این همکاری ها و تعاملات است.

ولایتی افزود: نقش افراد برجسته و باتجربه ای مانند شما بسیار ارزشمند است و ان شالله اقدامات اساسی به نفع ملت عراق انجام خواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه کمک و همکاری را با دولت و ملت عراق دارد و خوشبختانه در حوزه دانشگاهی هم اقدامات مثبتی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.

وی به انتخابات اخیر در عراق هم اشاره کرد و گفت:  انتخابات در عراق نشان دهنده رشد فکری و فرهنگ عمیق و غنی ملت عراق است و ان شاالله نتیجه آن بتواند مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم نماید.

عادل عبدالمهدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات افتتاح شعبه دانشگاه آزاد در عراق را به ولایتی تبریک گفت و تاکید کرد که  این همکاری ها بیش از پیش در تمام زمینه ها گسترش خواهد یافت.

وی سپس به تشریح اوضاع سیاسی و روند انتخابات در عراق پرداخت و افزود: دشواری هایی وجود دارد ولی با قدرت و اراده مردم عراق ان شاالله بر مشکلات پیروز خواهیم شد.

عبدالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش پر رنگ و حضور موثر شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در مبارزه با داعش در آن کشور پرداخت و جانفشانی های آنان را ارج نهاد.

وی در ادامه با تاکید بر این که قدرت آمریکا در منطقه روز به روز در حال کاهش است، گفت:  جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی تر می شود و آمریکا و غربی ها ضعیف تر از گذشته هستند و آمریکا باید از عراق خارج شود و این خواسته همه ملت عراق است.

نخست وزیر پیشین عراق همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و آن را نشانه همبستگی و اتحاد دو ملت عراق و ایران دانست.

عادل عبدالمهدی تاکید کرد: ما ملت قوی هستیم و نباید اجازه دهیم که غربی ها و امریکایی ها برای ما تصمیم بگیرند و هیچ قدرتی در دنیا  نمی تواند بر روابط ایران و عراق تاثیر گذار باشد و این رابطه برادری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا