قم

نداشتن «زمین ساحلی» دغدغه بزرگ ورزش قم

به گزارش برگزیده های ایران از قم، از بین نزدیک به ۵۰ هیات ورزشی که هم اکنون در استان قم به فعالیت همگانی و قهرمانی در هر دو بخش آقایان و بانوان می‌پردازند، رشته‌های ساحلی در برخی از ورزش‌های تیمی و انفرادی قم وجود دارد اما همه آنها یک دغدغه مشترک دارند، اینکه در قم زمین ساحلی وجود ندارد.

ورزش قم زمین ساحلی ندارد 

رشته‌هایی نظیر والیبال، کبدی، کشتی، فوتبال، هندبال و حتی جدیدا رشته بدمینتون، ورزش‌هایی هستند که رشته ساحلی دارند، از قضا ورزشکاران ساحلی این رشته‌ها در قم بسیار زیاد و دارای استعداد و نبوغ بالا هستند اما مشکل تمام آنها نداشتن زمین مناسب ساحلی است است و هنوز هم برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده نشده است.

البته برخی ارگان‌ها مانند آتش‌نشانی به واسطه نیاز مبرم برای کارکنان خود به زمین ساحلی از این فضا برخوردار هستند اما حتی آتش‌نشانی هم از بی‌زمینی رشته‌های ساحلی استان قم خسته شده، بنابراین متولی ورزش در استان قم باید بیش از پیش به موضوع ایجاد زمین ساحلی برای رشته‌های ساحلی ورزش قم فکر کند.

نداشتن زمین ساحلی دغدغه بزرگ ورزش المپیکی

یکی از رشته‌های موفق قم در ورزش‌های ساحلی، والیبال است که حتی در این رشته بازیکن ملی‌پوش دارد و بازیکنان نخبه و مستعدی در تمام رده‌های سنی هر دو بخش آقایان و بانوان آن فعالیت می‌کنند، اما والیبال ساحلی قم علیرغم برخورداری از ظرفیت بالا و نیروی انسانی قابل توجه، زمین ساحلی ندارد.

اسماعیل بداقی مسوول کمیته والیبال ساحلی استان قم در این خصوص گفت: والیبال ساحلی یکی رشته جذاب و پرهیجان است که جزو رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود و بازی‌های قهرمانی آن در سطح قاره و جهان به شکل مرتب برگزار می‌شود و ایران در این رشته جایگاه بسیار خوبی دارد.

وقتی قمی‌ها برای تمرین در زمین ساحلی به کاشان می‌روند

وی ادامه داد: حتی رقابت‌های ساحلی در قالب لیگ برگزار می‌شود و یک برنامه‌ریزی بسیار خوب توسط فدراسیون زمینه‌ساز رشد و توسعه این رشته شده، در قم نیز با توجه به حمایت‌های خوبی که توسط هیات والیبال استان صورت می‌گیرد، خوشبختانه والیبال ساحلی را به جایگاه خوبی رسانده‌ایم.

مسوول کمیته والیبال ساحلی استان قم اضافه کرد: حتی ماه قبل که هفت تیم به نمایندگی از هیات قم آماده اعزام به مسابقات قهرمانی کشور می‌شدند، ما به دلیل اینکه زمین ساحلی نداشتیم ناگزیر به خارج از قم رفتیم و در شهر کاشان تمرینات خود را انجام دادیم که این برای یک استان با این ظرفیت در والیبال ساحلی، اصلا خوب نیست.

خاک نامطلوب تنها زمین ساحلی قم 

وی خاطرنشان کرد: همین الان تیم‌های والیبال ساحلی بانوان قم در رده‌های سنی مختلف مهیای حضور در پیکارهای قهرمانی کشور می‌شوند اما بانوان ما هم زمین ندارند، البته قبلا در مجموعه شهدای مدافع حرم پردیسان یک زمین داشتیم که خاک آن اصلا خوب نیست و بارها در اداره کل ورزش و جوانان پیگیری کرده‌ایم که هنوز اتفاقی نیافتاده است.

بداقی عنوان کرد: اگر یک زمین ساحلی بسیار خوب توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم ایجاد شود، نه تنها والیبال، بلکه سایر رشته‌ها همچون کبدی، فوتبال، هندبال و دیگر رشته‌ها که ظرفیت این رشته را دارند از یک فضای خوب و مطلوب برای برگزاری مسابقات و تمرینات تیم‌ها و ورزشکاران خود استفاده می‌کنند که امیدوارم خیلی زود شاهد تحقق این رویا باشیم.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا