اخبار روز

نرخ تصادفات در قم ۶ درصد رشد کرد

محمدرضا قدیر روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی این دانشگاه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه گفت: طی این مدت ۱۲ هزار و ۶۸۶ مورد تصادف در استان به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزار و ۸۷ نفر بوده، ۶ درصد افزایش پیدا کرده است. 

همچنین اظهار داشت: از مجموع سوانح رانندگی صورت گرفته در استان، ۱۰ هزار و ۳۷۷ مورد شهری و دو هزار و ۳۰۹ مورد نیز در جاده‌های مواصلاتی استان رخ داده است.

وی تعداد مجروحان را ۱۶ هزار و ۳۷۳ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۱۰ مورد در سطح شهر و  سه هزار و ۵۶۳ نفر نیز در سطح جاده‌ها دچار جراحت شده‌اند.

قدیر تعداد مجروحان ناشی از سوانح رانندگی در همین بازه زمانی در سال قبل را  ۱۴ هزار و ۷۹۴ مورد برشمرد و گفت: ۱۱ هزار و ۶۲۷ مصدوم در سطح شهر و سه هزار و ۱۶۷ مصدوم نیز مربوط به سطح جاده‌های استان می‌باشد.

وی اضافه کرد: تعداد مصدومان تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

این مسئول در ادامه تعداد فوتی‌های تصادف در صحنه حادثه را نیز ۶۷ مورد خواند و بیان داشت: از این تعداد ۱۵ مورد در حوادث رانندگی شهری و ۵۲ مورد هم در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس علوم پزشکی قم با بیان اینکه سال گذشته تعداد فوتی‌ها در صحنه تصادف ۹۴ نفر بوده گفت: ۲۲ نفر در سطح شهر و ۷۲ نفر هم در سطح جاده‌ها فوت کردند، که کاهش ۲۸ درصدی فوتی‌های تصادف در استان را شاهد هستیم.

وی همچنین ضمن اشاره به آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۸ مورد دچار مسمومیت شدند که هیچ کدام باعث فوتی در صحنه نشد، سال قبل نیز ۴۸ مورد مسمومیت داشتیم که مرگ هیچ کس را در پی نداشت.

رئیس علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود تعداد تماس‌های صورت گرفته با اورژانس را  ۳۲۵ هزار و ۹۳۲ مورد عنوان کرد و گفت: در سال ۹۹ این تعداد ۳۱۰ هزار و ۱۴۱ مورد بود که افزایش هفت درصدی داشته است. 

وی با بیان اینکه امسال ۶۵ هزار و ۳۳۴ مورد و مدت مشابه سال قبل نیز ۵۳ هزار و ۲۰۱ مورد ماموریت توسط اورژانس قم انجام شده است بیان کرد: تعداد ماموریت‌های اورژانسی استان با ۲۴ درصد رشد مواجه است./

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا