Categories: کردستان

نرخ مرغ در کردستان تعیین شد/معرفی متخلفین به تعزیرات حکومتی

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های ارسالی از سوی مرکز شرایط و نحوه قرار داد پیش خرید گوشت مرغ درقبال جوجه یک روزه وارداتی مشخص و آمادگی لازم برای انعقاد قرار داد وجود دارد.

وی تصریح کرد: از اتحادیه و شرکت‌های تعاونی مرغداران گوشتی استان کردستان انتظار داریم هرچه سریعتر نسبت به عقد قرارداد و اجرای این دستورالعمل اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه براساس این دستورالعمل قیمت جوجه یکروزه گوشتی از قرار هر قطعه ۶ هزار تومان است و قیمت مرغ زنده توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان با ارائه میزان نهاده تحویلی مجموعا ۲ هزار و ۵۳۵ کیلوگرم خواهد بود.

وی با بیان اینکه  یک‌هزار و ۶۴۵ کیلوگرم از این میزان ذرت و ۸۸۵گرم کنجاله سویا است، خاطرنشان کرد: وزن مرغ  زنده هر قطعه مرغ نباید از ۲ هزار و ۵۰۰ گرم تجاوز کند و رنج وزنی هر لاشه یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۹۰۰ گرم قابل تحویل خواهد بود و قیمت آن درب مغازه ۳۱ هزار  تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید براینکه تمامی دستور العمل‌های دامپزشکی در این فرآیند باید رعایت شود، افزود: تمام کشتارگاه‌ها باید به سامانه توسعه تجارت بپیوندند تا خرید و فروش آنان با نظارت کامل و شفافیت  همراه باشد.

سپری از شهروندان خواست نسبت به معرفی متخلفین در این زمینه به تعزیرات اقدام نمایند چرا که هیچ کس حق ندارد مایحتاج مردم را با قیمتی بالاتر از حد مصوب به دست مردم برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان اضافه کرد :مرغ باید براساس نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد و با متخلفین در عرصه تولید و عرضه مرغ در استان به عنوان مفسدان اقتصادی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


admin

Recent Posts

تهران قدیم | این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود/ عکس

عکس زیر از مجموعه آثار محمود پاکزاد مربوط به ساختمان شمس‌العماره است که در سال…

45 دقیقه ago

شهرداری شعار”زنده باد درخت” می دهد اما در سال هزار میلیارد تومان از قطع درختان درآمد کسب می کند

درست در روزهایی که شهرداری تلاش می‌کند بر اقدامات خود در حوزه افزایش فضای سبز…

46 دقیقه ago

گزارش یک جنایت فجیع / دختر۱۰ساله چگونه دوستش را با چاقو کشت؟

ساعت 17 جمعه 11 اسفند سال گذشته، مردی افغانستانی با مراجعه به پلیس از ناپدید…

48 دقیقه ago

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۰ اردیبهشت)…

49 دقیقه ago