مرکزی

نشست استاندار مرکزی با وزیر نفت پیرامون آلودگی هوای اراک امشب برگزار می‌شود

امیر هادی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: به دنبال آلودگی هوای اراک و تداوم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند که افزایش آلایندگی را به دنبال داشته، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی روز گذشته سه مکاتبه با وزرای نفت و نیرو انجام داد.

وی تصریح کرد: در این مکاتبات موضوع گازسوز کردن نیروگاه، حذف سوخت مازوت و تغییر فیلتراسیون نیروگاه مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار اراک با بیان اینکه امشب نیز استاندار مرکزی نشستی را با حضور وزیر نفت به منظور حل مشکل آلودگی هوا و تعیین نوع سوخت نیروگاه خواهد داشت، بیان کرد: در این نشست راهکارهای تامین سوخت گاز نیروگاه و حذف مازوت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

هادی گفت: با توجه به اینکه فصل سرما پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد و آلودگی چند برابر افزایش می‌یابد، از مردم نیز خواهش داریم از ترددهای بی‌مورد با خودروهای تک‌سرنشین خودداری کنند چراکه بخشی از آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها است.

به دلیل نبود گاز ناچار به مصرف سوخت مازوت هستیم

به گزارش برگزیده های ایران شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۱ روز آلاینده را پشت سر گذاشته که طی هفته‌های اخیر مصرف سوخت مازوت در نیروگاه شازند بر شدت این آلودگی‌ها افزوده است، تداوم مصرف سوخت مازوت در نیروگاه در حالی است مدیرعامل این نیروگاه می‌گوید: به دلیل نبود گاز ناچار به مصرف سوخت مازوت هستیم.

 میزان مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌ها منوط به تصمیمات ستاد ملی سوخت است

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز طی گفت‌وگویی اعلام کرد: میزان مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های حرارتی کل کشور با توجه به تصمیمات ستاد ملی سوخت مشخص و با برنامه‌ریزی امور دیسپچینگ(توزیع گاز) شرکت ملی گاز ایران محدودیت‌های مصرف گاز طبیعی اعمال می‌شود.

آلودگی هوای اراک این روزها موجی از نارضایتی‌ها و گله‌های مردمی را به همراه داشته و مردم از مسوولان انتظار دارند هرچه سریع‌تر مشکل آلودگی هوا را برطرف کنند.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا