هرمزگان

نشست شورای شهر بندرعباس با مدیرکل ارشاد| از گلایه تبلیغات غیرشرعی در بیلبوردها تا تأکید بر ثبت روز بندرعباس

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز میهمان اعضای شورای شهر بندرعباس بود.

در این نشست هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود مرتبط با توسعه فرهنگی شهر و کمبودها و نگرانی‌ها خود در این زمینه پرداختند.

برگزیده‌ای از اظهارات اعضا و سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این نشست در ادامه می‌آید.

حجت الاسلام عامری: 

 کتابخانه مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس گنجینه ارزشمندی است، اما حوزه توان تجهیز زیرساختی آن را ندارد که لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در امر تجهیز آن کمک کند.

جامعه ما امروز به فعالیت های قرآنی بیش از پیش نیاز دارد اما متاسفانه اقدامات موثری در این حوزه انجام نشده است و شاهد عملکرد جزیره ای و موازی کاری ها در حوزه قرآن هستیم.

 شهر بندرعباس نیاز به تقویت کتابخانه ها هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت دارد، در کوتاه مدت نیاز است کتاب های کمک آموزشی که عموما چندین سال یکبار دچار تغییر و تحول می شوند، تهیه شوند و برای دانش آموزان در کتابخانه های عمومی قرار داده شوند.

 اگر دستگاه های فرهنگی در مسئله قرآن کنار بیایند می توان برنامه ها و جشنواره های قرآنی قوی تری در سطح شهر بندرعباس و استان هرمزگان برگزار کرد.

 برای رفع نیاز بلند مدت شهر بندرعباس به کتاب؛ کتابخانه مدرسه علمیه بندرعباس مدرسه النبی(ص) بسیاری از کتب مهم را در خود جای داده است و گنجینه ارزشمندی است، اما نیاز است که این کتابخانه تجهیز شود، چرا که حوزه علمیه توان مالی تجهیز آن از لحاظ تامین قفسه ها یا سیستم سرمایشی را ندارد و لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این امر کمک کند.

احمد کناری نژاد: 

 اینکه شهرداری به تنهایی این وظیفه را برعهده بگیرد تفکر اشتباهی است زیرا شهرداری به تنهایی توان رفع مشکلات را ندارد و دراین باره باید همه ارگان‌ها پای کار بیایند تا در جهت رفع مسائل اجتماعی شهر تلاش شود.

 برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی شهر بندرعباس به تشکیل یک قرارگاه نیاز است که با تشکیل این قرارگاه، می‌توان هماهنگی سازی و بسیج همه ارگان‌های ذیربط در بندرعباس صورت گیرد و یکی از فواید آن این است که باعث از بین بردن آثار دستگاه‌های دیگر نمی‌شود.

یکی از راهکارهای بیرون راندن آسیب های اجتماعی بالابردن خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات بندرعباس است.

عیسی عباسی: 

 متاسفانه در برخی از تابلوهای سطح شهر بندرعباس شاهد تبلیغاتی هستیم که خلاف شرع مقدس اسلام و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ این که یک بیلبورد بسیار بزرگ در سطح شهر عکس فردی در حال سگ گردانی است، پذیرفته نیست، چرا که این امر اشاعه خلاف شرع است.

شهر بندرعباس پر شده است از تابلوهای تبلیغاتی برای کاشت ناخن؛ برای ما این مسائل پذیرفته نیست و باید نظارت بیشتری در این مسئله انجام شود چرا که به مرور زمان این مسائل برای فرزندان و نوادگان ما عادی سازی خواهد شد و خواهند گفت اگر سگ گردانی بد است پس چرا اینهمه در بیلبوردها وجود دارد.

 اگر مجوز درج این تصاویر و تبلیغات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان صادر می شود باید برای این وضعیت عزا گرفت.

فاطمه جراره: 

 ما باید یک روز را به عنوان روز بندرعباس مشخص کنیم که در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز ثبت شود.

بندرعباس به عنوان شهری که تنوع قومیتی در آن وجود دارد به مسائل فرهنگی و انسجام بخش هر چه بیشتری نیاز دارد و ما باید به مسائل فرهنگی در شهر توجه هر چه بیشتری داشته باشیم.

کارآمدی هرچه بیشتری از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری مورد انتظار است.

رضا کمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: 

 فرهنگ به منزله روح یک شهر است و شهرداری‌ها بایست روح و جسم یک شهر را همزمان با هم رشد دهند چرا که اگر اگر همه امکانات فیزیکی را در یک شهر مهیا کنیم اما به روح فرهنگی آن توجه نکنیم زندگی مطلوبی شکل نخواهد گرفت.

 ظرفیت ثبت هرمزگان بعنوان یکی از پایتخت‌های کتاب کشور وجود دارد و متولی آماده‌سازی زیرساخت‌های پایتخت کتاب در کشور شهرداری‌ها هستند که لازم است شهرداری بندرعباس نیز در این امر توجه جدی داشته باشد.

 لازم است به پاس زحمات آنها بوستانی در بندرعباس تحت عنوان بوستان هنر و یا اینکه حتی الامکان خانه هنرمندان احداث شود.

 ایجاد گذرهای فرهنگی در سطح شهر بندرعباس می‌تواند آغاز برندسازی برای این شهر باشد از این رو ۲ نقطه را در نظر گرفته‌ایم که حدفاصل مسجد گله داری تا حمام گله داری و حدفاصل میدان انقلاب تا ساحل بتوان در آنجا گذر فرهنگی ایجاد کرد.

 ما برای احیای این تالار در حالی که شخص وزیر و استاندار وقت می‌گفتند دیگر نمی‌توان کاری کرد تلاش کردیم و جلوی تخریب آن را گرفتیم اما شهرداری بندرعباس هیچ گونه همکاری با ما ندارد و به هیچ وجه پروانه آن را صادر نمی‌کند تا بتوانیم ساخت و ساز آن را آغاز کنیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا