سمنان

نشست شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش با مدیران مدارس شرق استان سمنان

نشست شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش با مدیران مدارس شرق استان سمنان

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان سمنان، شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان با مدیران مدارس شاهرود، میامی، بسطام و بیارجمند با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل با موضوع ارتقاء سلامت اداری، سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ در کانون ملی شهید بهشتی شهرستان شاهرود، برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از جامعه نخبگانی فرهنگیان برای تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه و بی‌دریغ، به اجلاس مدیران کل با شورای هم‌کاری‌های آموزش و پرورش و رؤسای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های کاربردی، اشاره و بر بهره‌مندی از ظرفیت این قشر عظیم تأکید کرد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز جامع بهسازی نیروی انسانی و واگذاری آن به دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برنامه پایش ملی سمپاد، جدی گرفته شود و مدیران این مدارس، برنامه‌های لازم را پیش‌بینی کنند.

تدوین دو بسته راه و همراه ویژه انتخابات

وزیری به استناد تأکید وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: دهه‌فجر و فضاسازی و آذین‌بندی مدارس به‌عنوان یک حرکت خوب به دانش‌آموزان واگذار شود و مدیران و معلمان نقش هدایتی و نظارتی در این موضوع داشته و به روایت پیشرفت که وظیفه جامعه نخبگانی برای آحاد مردم است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: درخصوص انتخابات، یک بسته راه ویژه رأی اولی‌ها و یک بسته همراه ویژه دانش‌آموزانی که به سن تکلیف سیاسی نرسیده‌اند و والدین خود را در انتخابات همراهی می‌کنند، تدوین شده تا در مدارس با هم‌کاری بسیج دانش‌آموزی انجام شود. جهانی اندیشیدن، منطقه‌ای عمل کردن و مدرسه‌ای اجرا کردن

وزیری خاطرنشان کرد: زنگ دهه فجر، چهارشنبه ۱۱ بهمن به‌صورت هم‌زمان در راستای شعار محوری آموزش و پرورش مبنی بر همه با هم یک‌صدا ایران، در تمامی مدارس استان، نواخته شود.

وی در ادامه سخنانش از مدرسه شهیدفهمیده مهدیشهر به‌عنوان مدرسه الگوی سند بنیادین تحول نام برد و تأکید کرد: معلم باید انفجار سیناپسی را جایگزین انحصار کلاسی کند.

وزیری در پایان سخنانش با بیان این‌که هنرستان باید مولد باشد، از مدیران خواست تا زیست اجتماعی را در نظام آموزشی تجربه کنند و مدارس برخوردار، تجهیزات و امکانات بلااستفاده خود را در اختیار مدارس کم‌برخوردار قرار داده و جهانی اندیشیدن، منطقه‌ای عمل کردن و مدرسه‌ای اجرا کردن را اساس کار خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این نشست هم‌چنین پیرامون معیار و ملاک رتبه‌بندی معلمان، توزیع شیر رایگان، توجه به تفکیک جنسیتی در مدارس، برگزاری نشست‌های تخصصی مدیرکل با مدیران شهرستان‌ها و مناطق در قالب وبینار، تعیین مراکز تشکیل آزمون‌ها از سوی رؤسای ادارات شهرستان‌ها، تعطیل نشدن مدارس تحت هیچ‌ شرایطی، بهره‌گیری از ظرفیت خبرنگاران پانا در قالب طرح از کف مدرسه چه خبر برای انعکاس اخبار خوب، کاهش بخش‌نامه‌ها به مدارس، تأمین و تجهیز مدارس، ارائه خدمات به مناطق محروم و کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهرها، برگزاری شورای آموزش و پرورش به منظور کیفیت‌بخشی آموزش، راه‌اندازی هنرستان جوار صنعت و معدن در استان، تشکیل کرسی‌های مناظره در مدارس، تقویت هویت‌بخشی در دانش‌آموزان، تشکیل کرسی‌های مناظره در مدارس، ارزش‌گذاری دستاوردهای نظام و انقلاب و معرفی آن به مخاطبان، راه‌اندازی سازمان اقتصادی فرهنگیان، تغییر نگاه سازمانی داشتن به آموزش و پرورش، ایجاد رقابت کیفی بین مدرسه‌ای در زمینه ارتقاء کیفیت‌بخشی آموزشی، تشکیل ستاد دهه فجر در هر مدرسه با مشارکت تشکل‌ها، مطالبی بیان کرد.

گفتنی است، در بخشی از این نشست علی‌محمد باجلان رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و محمدعلی محمدی کارشناس‌مسئول حراست اداره‌کل آموزش و پرورش استان به بیان نکات امنیتی و حفاظتی به‌ویژه آسیب‌های فضای مجازی و… پرداختند و معصومه‌بیگم حسینی، فاطمه محبی، علی اسدی و علی‌اکبر آشوری نمایندگان مدیران شهرستان‌ها و مناطق نیز دغدغه‌ها و مشکلات خود را بیان کردند و در جلسه پرسش و پاسخ، معاونان و رؤسای ادارات به ابهامات مدیران پاسخ دادند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا