هرمزگان

نشست فعالان اقتصادی هرمزگان با سفیر هند/ هرمزگان آماده صادرات محصولات شیلاتی و خرما به دهلی نو

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، ”گددام دارمندرا» صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، یکی از دلایل اصلی از ملاقات با بازرگانان و تجار هرمزگانی را آشنایی با فعالیت اقتصادی آنان عنوان کرد و بیان داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس با ترتیب دادن این نشست، نقش مهمی در توسعه روابط هند با هرمزگان ایفا کرد.

وی با اشاره به روابط قوی و تاریخی ایران و هند، توسعه روابط اقتصادی را یک عزم دو سویه برشمرد و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ملاقات وزیر خارجه هندوستان با رئیس جمهور ایران و حضور وزیر دفاع هندوستان در تهران و وزیر دفاع ایران در هندوستان سبب تقویت روابط میان دو کشور شده است.

سفیر هند در ایران افزود: سعی و تلاش می‌کنیم در همه زمینه‌ها مخصوصا تجاری و اقتصادی و همچنین از پتانسیل و ظرفیت اقتصادی هرمزگان و هندوستان به نحو شایسته‌تری بهره بگیریم.

«دارمندرا» همچنین گفت: هند بیش از هر زمان آماده همکاری در زمینه‌های صادراتی و وارداتی با هرمزگان است و چیزی که ملاحظه می‌شود استان هرمزگان آماده صادرات خرما و محصولات شیلاتی به هند است و باید باید امکان تبادل ریال و روپیه بین تجار ایران و هند توسعه یابد.

وی همچنین در پاسخ به درخواست محمد رضا صفا رییس اتاق بازرگانی بندرعباس درباره اعطای ویزای تجاری چند ساله به بازرگانان و تجار هرمزگانی نیز اعلام آمادگی کرد و عنوان داشت: در این زمینه با نامه اتاق بازرگانی بندرعباس اقدام می‌کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بدنبال افزایش سهم هرمزگان از بازار هند هستیم

محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این نشست با بیان این که در سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون دلار صادرات مواد معدنی، خشکبار و میوه از هرمزگان به هند صورت گرفته است، افزود: این ظرفیت و امکان وجود دارد که بتوانیم این میزان را به دو برابر و حتی بیشتر نیز افزایش دهیم و این در گروی همکاری و همفکری‌های دو جانبه است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال نیز بیش از ۵۰ میلیون دلار صادرات از هرمزگان به هندوستان صورت گرفته است و این میزان در نیمه دوم سال افزایش بیشتر و رو به توسعه‌ای خواهد یافت.

صفا همچنین به اشتراکات ذائقه‌ای مردم هرمزگان و هند نیز اشاره و این مهم را محور توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی برشمرد و گفت: در زمینه صادرات خرما، میوه و خشکبار و محصولات معدنی و … نیز راه همواری برای توسعه صادرات ایران به هند از طریق هرمزگان وجود دارد که می‌توانیم آن را بیش از پیش توسعه دهیم و باید با برگزاری چنین گفت‌وگوهایی، موانع پیش رو را برداریم.

به گزارش فارس، سفیر هند در سفری دو روزه به هرمزگان در حال بازدید از زیرساخت‌های مهم اقتصادی و تجاری استان و دیدار با استاندار و مسؤولان اقتصادی هرمزگان است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا