سمنان

نشست مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با داوود میرباقری نویسنده و کارگردان ایرانی

نشست مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان با داوود میرباقری نویسنده و کارگردان ایرانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان سمنان ،در این دیدار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت توسط جعفرمرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تشریح و به نقش هنرمندان در فرهنگ سازی عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد.

مهمترین سریال‌های تلویزیونی داوودمیرباقری سریال امام علی، مختارنامه و سلمان فارسی مجموعه تلویزیونی درحال ساخت درژانر درام تاریخی به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری است که تصویربرداری آن از ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸ آغاز شده‌است. این مجموعه قرار است در ۶۰ قسمت ساخته شود. سلمان فارسی بزرگ‌ترین پروژه تاریخ نمایش ایران محسوب می‌شود.این سریال داستان سلمان فارسی را در سه دوران تاریخی بیزانس، ایران ساسانی و حجاز صدر اسلام به تصویر می‌کشد.

داوود میرباقری نویسنده وکارگردان سریال تلویزیونی سلمان فارسی با بیان نقش غیر قابل انکار درخت در زندگی مردم و سلامت جامعه ضمن حمایت از اجرای این طرح، خود را به عنوان سفیر منابع طبیعی و حامی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان معرفی نمودند .

نویسنده وکارگردان سریال تلویزیونی سلمان فارسی با تاکید بر ضرورت صیانت و حفاظت از جنگل‌های استان سمنان گفت: باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به حفظ این موهبت و سرمایه الهی اهتمام داشته باشیم. منابع طبیعی سرمایه ملی است و باید مردم در امرحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشارکت و همکاری کنند. حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی و ذخائر جنگلی و جلوگیری از تخریب و تجاوز این مواهب الهی وظیفه‌ای همگانی است.

داوود میرباقری با اشاره به اینکه اطلاع رسانی، آموزش، فرهنگ‌سازی و تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی را سر لوحه امور قرار دهیم، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و شناخت عمومی منابع طبیعی یک فرایند بسیار مهم و تاثیرگذار در حفاظت از عرصه‌های ملی است.

در حاشیه این نشست کاشت درخت در شهر زیبای مجن با حضور مدیرکل، معاون استاندارفرماندارویژه شهرستان شاهرود و مردم و مسئولین صورت پذیرفت .

کاشت درخت در زیبا شهر مجن توسط داوود میرباقری نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی سلمان فارسی

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه کاشت یکهزار اصله نهال در راستای اجرای «طرح پویش کویر سبز» به همت شهرداری مجن آغاز شد، ابراز کرد: بیش از ۵۰۰ اصله نهال هم در محوطه آبشار تنگه داستان این شهر کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۳۸۰هزار اصله نهال در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی استان تا پایان دی ماه سال جاری کاشته شد.

جعفر مرادی حقیقی در حاشیه کاشت نهال در شهر مجن شاهرود اظهار کرد: کاشت بیش از سه میلیون نهال تا پایان سال در سطح استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: برای اجرای این طرح معنوی تا پایان امسال نیازمند مشارکت‌های مردمی به ویژه عشایر، دانش‌آموزان و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها هستیم.

مرادی حقیقی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح، زراعت چوب است، اظهار کرد: کشاورزان و بهره‌برداران می‌توانند از نهال‌هایی که صرفه اقتصادی دارد، برای ارتقای معیشت خانواده استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰۰هکتار از زمین‌های استان سمنان در راستای اجرای طرح زراعت چوب نهالکاری شده است.

در پایان این نشست با حضور ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل محترم منابع طبیعی وابخیزداری استان ، محمدرضا کشاورزیان رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود، حجت الاسلام حامد اصلانی امام جمعه و سعید دربانیان شهردار مجن و جمعی از مسئولان استان، شهرستان و همچنین داوود میرباقری کارگردان سریال تاریخی سلمان فارسی و تعدادی از عوامل سریال سلمان فارسی در شهر زیبای مجن درخت غرس شد .

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا