اصفهان

نشست کارگروه تأمین آب اصفهان از خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، انتقال آب از خلیج برگزیده های ایران و دریای عمان به فلات مرکزی ایران از جمله استان اصفهان با رویکرد توزیع آب پایدار برای مصارف صنعتی و معدنی یک اولویت راهبردی است.

نشست اعضا کارگروه تامین آب صنایع استان اصفهان از خلیج برگزیده های ایران و دریای عمان به ریاست استاندار اصفهان و با حضور معاونین استاندار در استانداری اصفهان برگزار شد.

در این نشست رضا مرتضوی استاندار اصفهان، پس از استماع روند مراحل پیگیری شده از سوی مجریان و سهامداران عمده شرکت تامین آب بر اهمیت تسریع در انتقال آب پایدار برای استان در هماهنگی با مسؤولان شورای عالی آب کشور تاکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: مطالعات فنی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی با محوریت آمایش‌های سرزمینی در زمینه اجرای این طرح هرچه سریع‌تر بررسی، تکمیل و نهایی شود.

مرتضوی تصریح کرد: محتوای تدوین شده پس از تتبع نهایی به منظور پیگیری روند جاری تقنینی در ابعاد ملی از طریق معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: بهمن خاموش فرونشست زمین و محیط زیست و تقلیل کشاورزی و زراعت در حوزه آب‌ریز زاینده‌رود که به عنوان یک خطر بالقوه، محیط زیست فعلی استان اصفهان و علی‌الخصوص سازه‌های صنعتی، خدماتی و عمرانی و ابنیه تاریخی شهرستان اصفهان را تهدید می‌کند، باید هرچه سریع‌تر مدیریت و رفع شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اطلس جاری استان با چشم انداز ۱۴۰۴ شمسی روند اجرای این طرح چه مزایایی برای فلات مرکزی ایران و به ویژه استان اصفهان در حوزه مصارف عمومی و خانگی، کشاورزی و زارعت، صنعتی و خدماتی و معدنی به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا