هرمزگان

نشست ۲ساعته مجمع و استاندار هرمزگان با وزیر جهادکشاورزی/ تدوین طرح جامع شیلاتی و کشاورزی برای هرمزگان

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به همراه مهدی دوستی استاندار هرمزگان و مدیران کل جهاد کشاورزی، شیلات و منابع طبیعی استان در نشست دو ساعته‌ای با ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه به بحث و بررسی مسائل و مشکلات این بخش در استان و راهکارهای رفع آن پرداختند.

احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درباره جزییات این نشست به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: در این جلسه در خصوص تعیین تکلیف اراضی جزیره قشم و کمک به مردم با توجه به اسنادی که در اختیار دارند و مالکیت آنان را محرز می‌کند و همین طور مابقی اراضی که اگر چه کاربری کشاورزی دارند اما قابلیت کشاورزی نداشته و مردم در آنها ساخت و سازهایی را در این سال‌ها داشته‌اند، بحث مفصلی صورت گرفت.

وی افزود: در زمینه اختصاص اعتبار ویژه برای ایجاد سدهای آبخیزداری در حوزه منابع طبیعی در استان، حمایت از تعاونی‌ها در زمینه پرورش ماهی در قفس و رفع مشکلات و موانع آنها، اعطای مجوز صیادی برای کسانی که سال‌ها است در نوبت مجوز صید قرار دارند و علاوه بر این درباره ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مزارع پرورش میگو نیز به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به تأکید نمایندگان هرمزگان بر اهمیت تسریع در احداث جاده‌های بین مزارع در استان به منظور انتقال آسان‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر محصولات کشاورزی از این جاده‌ها، عنوان کرد: در این جلسه از وزیر جهاد کشاورزی خواستیم تا همچنین در پرداخت خسارت سیل به کشاورزان و دامداران هرمزگانی که آسیب دیده‌اند، تسریع و مساعدت‌هایی صورت گیرد.

تدوین طرح جامع کشاورزی و شیلاتی برای هرمزگان

مرادی گفت: در این جلسه مهم و مثبت، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان راهکارهای جداگانه و صدور دستورات ویژه در هر بخش، دستور داد تا ظرف دو ماه موارد مطرح شده در این جلسه پیگیری و برای هر کدام اقدامات لازم عملیاتی شود. همچنین دستور داد تا یک طرح کامل و جامع در زمینه توسعه کشاورزی و شیلاتی هرمزگان تدوین تا به صورت پایلوت در هرمزگان اجرا و برای دیگر مناطق کشور نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا