البرز

نصب ۳۹ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی البرز

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، رحمان شجاعی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاد‌ه‌ای البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با اشاره به اینکه پل‌های عابر پیاده با هدف افزایش ایمنی عابرین پیاده در نقاط حادثه‌خیز و پرتردد احداث می‌شوند، گفت: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی البرز ۳۹ دستگاه پل عابر پیاده موجود است.

وی بر ضرورت احداث ۶ پل دیگر در محورهای مواصلاتی البرز تاکید کرد و گفت: از این تعداد چهار دستگاه پل باید در راه‌های اصلی و دو دستگاه پل نیز در راه‌های روستایی احداث شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تمام پل‌های عابر پیاده‌ای که در سطح راه‌های استان از جمله آزادراه نصب می‌شوند شیب‌راهه هستند، توضیح داد: افراد کم‌توان و دارای معلولیت جسمی نیز به‌راحتی می‌توانند از این پل‌ها استفاده ‌کنند.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه در ساخت پل‌های عابر پیاده استان از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود، گفت: این مشارکت با انعقاد قراردادهای بلندمدت به‌صورت قرارداد BOT (ساخت، بهره برداری و واگذاری) صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاد‌ه‌ای البرز تصریح کرد: با اجرای این نوع قرارداد، ساخت پل به یک شرکت خصوصی واگذار و بهره‌برداری از آن نیز برای کل دوره قرارداد به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود و پس از پایان مدت قرارداد انتقال طرح به کارفرما محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از صبحت‌هایش به شاخص‌های مکان‌یابی محل نصب پل‌های عابر اشاره کرد و افزود: مهترین شاخص میزان تصادفات عابرین پیاده در مناطقی است که برای نصب پل‌ها تعیین می‌شوند.

به گقته وی نکته مهم دیگر در مکان‌یابی محل نصب پل‌های عابر پیاده میزان جمعیت حاشیه‌ای در نقاطی از آزادراه‌ها است چون به دلیل وجود یک منطقه مسکونی ممکن است شاهد حجم بالای تردد عابرین پیاده برای عبور از آزادراه باشیم که در این موارد نیز نصب پل عابر پیاده ضرورت دارد.

شجاعی با بیان اینکه پل‎های عابر پیاده نباید در حریم تاسیسات آب، برق و گاز احداث شوند، افزود: از سال ۹۸ تاکنون اکثر پل‌ها جهت تسهیل در استفاده عابرین پیاده، رنگ‌آمیزی و تعمیر و بازسازی شده‌اند.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا