قزوین

نظارت بر بازار کالاهای اساسی با همکاری نیروهای بسیج به صورت جدی‌تر انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز در آیین افتتاح دوره‌های آموزشی ۲ روزه نظارت و بازرسی قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین از بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالا‌های اساسی در این استان خبر داد و گفت: با همکاری نیروهای بسیج، کنترل و نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی به صورت جدی‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: با هدف کنترل و نظارت بهتر بر بازار محصولات اساسی کشاورزی، با تصمیم دولت سیزدهم نظارت و بازرسی بر بازار و فرایند توزیع کالاها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته که پیش از این برعهده وزارت صنعت معدن و تجارت بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه کنترل و رصد محصولات کشاورزی از مرحله تولید تا مصرف، برعهده جهاد کشاورزی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با شعار از مزرعه تا سفره تلاش دارد تا محصولات اساسی را بدون دخالت واسطه‌ها و دلالان از زمین‌های کشاورزی به سر سفره مردم ببرد.

وی با بیان اینکه مردم نیز در فرایند جدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار دخیل هستند، اظهار داشت: تعداد نیروهای نظارتی دولتی محدود است و از سویی باید تصدی گری بخش دولتی نیز کاهش پیدا کند.

این مسوول با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار کالاهای اساسی به ویژه در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: از این پس از ظرفیت نیروهای مردمی بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کالاهای اساسی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین گفت: نوآوری‌هایی با کمک استارت آپ‌ها در زمینۀ توزیع و عرضۀ کالاهای اساسی پیش بینی و در حال برنامه‌ریزی است تا مردم بدون واسطه به این دسته از کالاها دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در زمینه کالاهای اساسی هیچ گونه مشکلی از حیث تامین و توزیع نداشته باشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا