سلامت

نظارت فیزیکی ۶هزار بازرس در طرح محدودیت هوشمند کرونا

محسن فرهادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت برگزیده های ایران افزود: اجرای طرح مدیریت هوشمند بر دو اصل اساسی واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استوار بوده و این طرح در پنج فاز اجرایی می شود و اکنون در فازسوم که در قالب نظارت واحدهای صنفی و صنعتی است، هستیم.

وی اظهار داشت: به دلیل آنکه سامانه وزارت کشور، شهرداری ها، وزارت ارتباطات و غیره به سامانه وزارت بهداشت (سامانه طرح محدودیت هوشمند کرونایی، امید) متصل باشند و هنوز این اتصال کامل نشده است، بازرسان بهداشتی بصورت فیزیکی به واحدهای صنفی و صنعتی مراجعه کرده و کارت واکسیناسیون و نحوه رعایت شیوه نامه های بهداشتی  آنها را بررسی می کنند.

فرهادی تاکید کرد: هر کدام از واحدهای صنفی که واکسن کرونا را دریافت نکرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند، طی ۳۰ روز توسط دستگاه ناظر تعطیل می‌شوند و این روند همچنین برای همه مراکز آموزشی، مناسبت‌ها، آیین‌ها و همایش‌ها و غیره نیز اجرا می شود.  

وی ادامه داد: هنوز آماری در زمینه متخلفان ارائه نشده است.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونا بر عهده وزارت بهداشت بوده و از دستگاه های مختلف می خواهیم که در رابطه با متصل شدن به سامانه امید همکاریهای لازم را داشته باشند تا این طرح الکترونیکی اجرایی شود.

به گفته فرهادی، طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها با هدف مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان انجام می‌شود و از همه مردم می خواهیم همکاری های لازم را با انجام و تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی با ما داشته باشند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا