بین الملل

نظامیان آمریکا در عین الاسد و اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفتند

نظامیان آمریکا در عین الاسد و اربیل هدف حمله پهپادی قرار گرفتند

به نقل از المیادین، نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در غرب عراق هدف قرار گرفتند.

گفته شده این نیروها هدف حمله پهپادی قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش الجزیره، مقاومت اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه عین الاسد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند را با پهپاد هدف قرار دادیم.

مقاومت اسلامی عراق علاوه بر عین الاسد، همچنین پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی اربیل را هم هدف قرار دادند و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: مجاهدان ما پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادند.

شب گذشته نیز،، مقاومت عراق در بیانیه‌ای از حمله به بندر اشدود در فلسطین اشغالی خبر داده بود. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده بود: در راستای رویکرد ما در مقاومت علیه اشغالگران و یاری ساکنان غزه و در واکنش به کشتاری که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان مرتکب می‌شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق بندر اشدود را در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی عراق در بیانه خود بر ادامه حمله به مواضع دشمنان تاکید کرد.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از یک‌صد باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای از توافق میان عراق و آمریکا در خصوص ضرورت بررسی میزان تهدید و خطر داعش از سوی کارگروه‌های ویژه کمیته عالی نظامی (HMC) خبر داده بود. همچنین وزارت خارجه عراق بیان کرد: این اقدام جهت تهیه جدول زمانی مشخص و روشنی است که مدت‌زمان حضور مستشاران ائتلاف بین‌المللی در عراق، کاهش تدریجی و حساب‌شده شمار مستشاران حاضر در عراق و پایان مأموریت نظامی ائتلاف علیه داعش را مشخص می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حرکت به سوی روابط ۲ سویه فراگیر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی با کشورهای عضو ائتلاف با دیدگاه دولت عراق هم‌خوانی دارد. دو طرف از اقدامات این کمیته، تسهیل مأموریت‌های آن و جلوگیری از انجام هر آنچه مانع از انجام این مأموریت‌ها می‌شود یا آن را به تأخیر می‌اندازد، حمایت می‌کنند.

علاوه بر این وزارت خارجه عراق تاکید کرد: عراق بار دیگر پایبندی خود به سلامتی مستشاران ائتلاف بین‌المللی در تمامی نقاط کشور در حین مدت گفت‌وگو، حفظ ثبات و جلوگیری از افزایش تنش را بیان می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت عراق از این توافق استقبال می‌کند و آن را جزئی از برنامه‌های دولت و اجرای تعهدات خود در برابر ملت می‌شمارد.

از سوی دیگر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده و عراق نشست‌های کارگروه‌های ویژه کمیته عالی نظامی را برگزار خواهند کرد. کمیته عالی نظامی به ایالات متحده و عراق این توانایی را می‌بخشد که به سوی روابط امنیتی پایدار میان ۲ کشور حرکت کنند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا