گیلان

نظام مسائل آموزش و پرورش تدوین شد

به گزارش برگزیده های ایران در رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی امروز در نشست بررسی و رونمایی از سند نظام مسائل آموزش و پرورش در رشت اظهار کرد: این سند به همت مرکز مطالعاتی جمعیت فرهنگیان جوان که ذیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در حال فعالیت هستند تدوین پیاده‌سازی شده است. 

وی شناسایی و ارائه راهکار در راستای رفع چالش‌های حوزه آموزش و پرورش را از جمله اهداف تدوین این سند دانست و گفت: سند نظام مسائل آموزش و پرورش در دو سرفصل ملی و استانی تدوین شده و در راستای نگارش آن از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه آموزش و پرورش نظرخواهی شده است. 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به نقش و اهمیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور بیان کرد: رفع چالش‌های موجود در مسیر فعالیت این حوزه لازمه توسعه کشور و رشد همه جانبه آینده است. 

پوریوسفی با تشریح بخش‌های مختلف سند نظام مسائل آموزش و پرورش افزود: چالش‌های موجود در نظام یاددهی و یادگیری، مسائل بنیادی و محتوایی، مسائل اجرایی و مشکلات برون سازمانی و درون سازمان وزارت آموزش و پرورش از بخش‌های بررسی شده در این سند است. 

وی، آموزش و پرورش را نقطه‌ای حیاتی در تحقق توسعه و پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: براساس فرموده مقام معظم، منطق ایجاد دستگاه آموزش و پرورش انسان‌سازی بوده و لازم است تا مسؤولان این حوزه توجه داشته باشند که تربیت نسلی کارآمد، توانمند، عالم و جهادی راهکار ترسیم آینده درخشان برای کشور است. 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان شناخت مسائل و چالش‌های موجود در مسیر فعالیت آموزش و پرورش را گامی مهم در مسیر تحقق تحول بنیادین این دستگاه دانست و گفت: تحول نظام تعلیم و تربیت، گامی مهم در مسیر کمال انقلاب اسلامی است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا