سیاسی

نقشه محمود احمدی نژاد برای انتخابات مجلس /پایداری ها به او پیوستند؟

نقشه محمود احمدی نژاد برای انتخابات مجلس /پایداری ها به او پیوستند؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که محمود احمدی‌نژاد تحرکاتی برای انتخابات مجلس آغاز کرده است. حالا پزسش آن است که این تحرکات تا چه حد می‌تواند اقبال عمومی را با خود به همراه داشته باشد؟

اصلا احمدی‌نژاد شبیه من است، هیچ ترسی ندارم /پشت پرده سکوت معنادار درباره دولت رئیسی

جواد آرین‌منش، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: آقای احمدی‌نژاد ممکن است در میان نخبگان جایگاه خیلی خوب و مطلوبی نداشته باشد اما به دلیل عملکردهایش در دوره اول ریاست‌جمهوری‌اش در میان توده‌های مردم‌ جایگاه خودش را دارد؛ از جمله اقداماتش در حوزه توسعه راه‌های روستایی، عمران، توسعه خطوط مخابراتی و به ویژه مسکن مهر که البته بسیاری از اینها به واسطه افزایش بسیار زیاد قیمت بود به طوری ناگهان قیمت نفت از بشکه‌ای ۶۰دلار به ۱۱۰دلار رسید. برخی، رویکردها و سخنان او را پوپولیستی می‌دانند اما به هر حال او زبان عمومی را بلد بود.

بخش هایی از گفت و گوی آرین منش را در ادامه می خوانید:

*در دیدارهایی که ما به عنوان نمایندگان مجلس هفتم با آقای احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری‌اش داشتیم تز فکری‌اش این بود که کاری با احزاب و نخبگان سیاسی ندارم و می‌خواست مستقیما با توده‌ها حرف‌ بزند.

*ممکن است احزاب، گروه‌ها و نخبگان سیاسی دیدگاه مناسبی نسبت به او نداشته باشند اما او به دلیل گفتمانی که دارد در میان بخش‌هایی از مردم پایگاه اجتماعی دارد و خودش هم گویا همین را می‌خواهد و در صورت تأیید صلاحیت می‌تواند سطح مشارکت عمومی در انتخابات را افزایش دهد.

*احمدی‌نژاد لیدر یک‌ جریان سیاسی نیست و مجموعه‌ای را لیدری سیاسی نمی‌کند. مثلا آقای خاتمی لیدر جریان اصلاحات است و مجموعه‌ها و افراد اصلاح‌طلب لیدری او را پذیرفته‌اند اما وضعیت احمدی‌نژاد اینگونه نیست.

*امروز جریاناتی مثل جبهه پایداری که سابقا حامی احمدی‌نژاد بودند هم‌ از او حمایت نمی‌کنند؛ بنابراین او صرفا می‌خواهد حمایت توده‌های مردم را داشته باشد. او در موقعیتی نیست که چیزی را از دست بدهد؛ به تعبیر دیگر چیزی برای از دست‌دادن ندارد. او تنها عضو مجمع تشخیص است و نه حزبی دارد و نه تشکیلاتی؛ به همین دلیل یک‌ نفره پیش می رود به این امید که طرفدارانی در میان مردم داشته باشد.

۲۷۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا