هرمزگان

نقشه مهندسی فرهنگی کشور در هرمزگان به صورت پایلوت اجرا می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در اظهاراتی به مناسبت روز دانشجو با بیان این که جنبش دانشجویی یک ظرفیت بی بدیل برای کشور به منظور حرکت به سمت رشد و تعالی است، عنوان داشت: نسل جوان جامعه امروز ما باید با تأسی به گذشته پر افتخار خود و با درک شرایط کشور در پی جهاد علمی باشد.

وی کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نقش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را متوجه نسل جوان جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما به نسبت قبل از انقلاب رشد و پیشرفت فراوانی داشته است و به حمدالله رشد سطح دانش و علم قشر جوان سبب شده تا پیشرفت‌های متنوع کنونی رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که دانشگاه‌ها روزنه‌های امید به پیشرفت و توسعه کشور هستند، افزود: مسجد جامع بندرعباس میزبان جمع‌های دانشجویی در آینده خواهد بود و مدیران و مسؤولان می‌توانند از این ظرفیت برای حضور در جمع قشر جوان بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با تصریح بر این که جامعه را مطالبه‌گری و نقد به پیش می‌برد، اضافه کرد: نسل جوان امروز ما می‌تواند با تحول‌گرایی و خردورزی به سوی اصلاح‌گری در جامعه گام بردارد.

وی شجاعت، آزادی‌خواهی، آرمان‌گرایی و انصاف موجود در میان قشر دانشجو را مهم‌ترین مولفه در پرداختن به موضوعات روز جامعه برشمرد و گفت: نقد توأم با انصاف و البته همراه با ارائه راهکار می‌تواند جامعه را به پیش برده و سبب رفع مشکلات کشور شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان امروز ۲ حرکت را در عرصه‌های فرهنگی آغاز کرده است و مقدمات کار را نیز فراهم کرده‌ایم، نقشه مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین سال پیش به دستور مقام معظم رهبری تدوین شد اما متاسفانه هنوز اجرا نشده است مشکل را در اینجا دیدند که برش‌های فرهنگی استانی این نقشه نیز تهیه شود از این رو استان هرمزگان در کنار ۹ استان کشور انتخاب شدند که نقشه مهندسی فرهنگی در آنها اجرا و نقایص طرح در آنها مشخص شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود از حضور دانشجویان در مراسمات نماز جمعه به عنوان یکی از راه‌های انتقال مسائل و مشکلات به تریبون نماز جمعه و همین طور ارتباط با ائمه جمعه و بیان مشکلات و مسائل یاد کرد و عنوان داشت: پیوند دانشگاه با تریبون نماز جمعه می‌تواند منجر به مطالبه‌گری خردورزانه شود.

وی گفت: هر جا که از انتقاد و مطالبه‌گری درست و اصولی حمایت شود و بتوانیم نظرات مختلف را جمع‌آوری و با راهنمایی و همفکری برای رفع آنها گام برداریم، موفقیت بدست می‌آید.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا