سلامت

نقشه کرونایی گیلان آبی تر شد

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران، بر این اساس علاوه بر املش، سیاهکل و شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، بندرانزلی، فومن و تالش که پیش از این آبی بودند، رودسر ، صومعه سرا و ماسال نیز به شمار شهرستان های آبی افزایش یافت.

همچنین بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک شهرستان رضوانشهر که هفته گذشته آبی بود در نقشه جدید زرد شد و علاوه بر این رودبار وآستارا نیز زرد هستند و هیچ شهرستانی در استان گیلان قرمز و نارنجی نیست.

ویروس کرونا که از اوایل تیرماه در موج پنجم نسبت به خیزهای دیگر مبتلایان بیشتری را راهی بیمارستان کرد بعد از ۲ ماه جدال از اوایل شهریور ماه تاکنون در گیلان روند کاهشی را طی می کند اما با گذشت نزدیک سه ماه هنوز به آخرین آمار موج چهارم یعنی زیر ٢٠٠ نفر نرسیده است.

هم اکنون ۲۴۹ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری بوده و ۵۵ بیمار بدحال هستند.

به گفته کارشناسان بهداشتی گیلان اگر چه آمار بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های استان کاهش یافته اما تداوم آن به رفتار مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا بستگی دارد.

رعایت دستورالعمل های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مسافرت و دورهمی، در کنار واکسیناسیون، راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ١٩ است. 

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا