اجتماعی

نقش بسیج در حل مشکلات کشور/ دلیل بروز مشکل در قطار مترو طی روز گذشته

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران،  مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدا و امام شهیدان رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: آغاز هفته بسیج را تبریک می‌گویم و همانطور که امام آرزو کردند همه ما یک بسیجی واقعی باشیم ان‌شاءالله این چنین خواهد شد.

وی افزود: بسیجی واقعی بودن یعنی از پس هر کاری برآمدن و همانطور که در جبهه جنگ بسیجیان فعالیت بسیار پررنگی داشتند و در دفاع مقدس حلال مشکلات بودند ان‌شاءالله در حال حاضر هم از حضور آنها بهره‌مند می‌شویم.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هر جا شرایط سخت بود بسیجیان حضور داشتند و این مسأله هنگام عبور از اروند، بهمن‌شیر و نیزارها مؤید بود و بسیجیان همچون لشکر الهی حضورشان سبب حل شدن مسائل می‌شد.

چمران گفت: امروز اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم با بسیج می‌توان این اقدام را انجام داد یعنی کمک گرفتن از نیروی همه مردم چرا که بسیجیان از پزشکان و مهندسان و خلبانان گرفته تا یک بانوی خانه‌دار و یا آشپز همه می‌توانند در قالب بسیج فعالیت داشته باشند برای همین هم دشمن از بسیج می‌ترسد و می‌خواهد چهره بسیج را مخدوش کند.و

وی با بیان اینکه بسیجیان در دل همه جای دارند و ان‌شاءالله همه ما بسیجی، بوده، و خواهیم بود گفت: امروز فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در صحن شورا حضور یافته‌اند و ما افتخار میزبانی از ایشان را داریم البته شورای شهر متعلق به همه مردم است و ان‌شاءالله همه جا سپاه تهران بتواند بدرخشد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در  دیدار با نخبگان اشاره کرد و گفت: حل مشکلات را می‌توان با کمک نخبگان و بسیجی‌وار حل کرد البته نخبگان و بسیجیان هر دو یکی هستند چرا که نخبگان همان بسیجی‌هایی هستند که در زمینه علمی کار می‌کنند.

چمران خاطرنشان کرد: ترافیک امروز مشکلی برای همه ما است که با موضوع آلودگی به هم گره خورده شهرداری  شورای شهر مصمم است عقب‌ماندگی‌های گذشته را برطرف کند ولی اگر در دوره گذشته تلاش می‌شد شرایط اکنون را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز تلاش کنیم دو سال دیگر و یا بیشتر در زمینه تأمین واگن به نتیجه می‌رسیم در دوره چهارم و سوم و دوم در شورا و شهرداری حرکت‌های جهشی در زمینه مترو تهران انجام گرفت و اکنون همان روال را در حال ادامه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع  توقف یک قطار مترو طی روز گذشته و بروز مشکل برای شهروندان اشاره کرد و گفت: به دلیل اورهال نشدن قطار این موضوع ایجاد شد و این به دلیل کمبودهایی است که در گذشته وجود داشته است. حق مردم این بوده که این مسائل برطرف شود و ما پیگیر مشکلات هستیم.

چمران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: شورایاران را ما در شورای دوم راه انداختیم که در تعدادی از محلات انتخابات برگزار شده بود و بقیه را ما انجام دادیم ولی در هر دوره اختلافاتی با دولت و وزارت کشور و سازمان‌های نظارتی در این زمینه بود.

وی گفت: متأسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری و شورا به خوبی از شورایاران دفاع نشد و در دادگاه شورایاران فعالیت آنها منحل اعلام شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت شورایاران استفاده و حتی آنها را تقویت کنیم که تقویت آنها با همکاری نخبگان است نه اینکه مجمع نخبگان جایگزین شورایاری‌ها شود که شهردار تهران هم به این موضوع توجه داشته‌اند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا