اقتصادی

نقش تعاونی‌ها در تحقق اهداف نهضت ملی مسکن

به گزارش برگزیده های ایران، خشایار باقرپور با بیان اینکه قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در کشور در ماه‌های گذشته به تصویب رسیده‌ است، اظهار کرد: ‌ضرورت دارد در اجرای این قانون از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین بخش تعاون استفاده ‌شود تا این طرح با اهداف تعیین شده به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

این کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که طرح‌های مختلفی از سوی دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن مطرح‌ شده، اما بسیاری از این طرح‌ها در قالب حرف باقی‌مانده و هنوز به مرحله اجرایی و یا عملیاتی نرسیده‌ است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: ما در حال حاضر نیرو‌های بسیار متخصص و زبده‌ای در حوزه مسکن داریم و به‌طور معمول هم از تکنولوژی‌های روز در حوزه ساخت‌وساز استفاده می‌کنیم و ضرورت دارد دولت به این فرصت‌ها توجه کند.

باقرپور گفت: در حال‌ حاضر طبق آمار‌ها میزان استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون کمتر از ۲ درصد است که این میزان آمار در مقایسه با ظرفیت‌هایی که اعلام‌شده بسیار کم است و باید در این زمینه بازنگری‌های اساسی شود؛ حضور تعاونی‌ها در بخش دولت به‌ویژه در حوزه مسکن موجب ایجاد رونق و همچنین افزایش تولید در این بخش می‌شود.

وی افزود: در حال‌حاضر در بخش مسکن ما با مشکلات بسیار زیادی از جمله عدم همکاری تعدادی از دستگاه‌ها مانند وزارت صمت رو به رو هستیم، ‌تامین مصالح و نهاده‌های ساختمانی مورد نیاز با مشکلات زیادی روبه رو شده است و همین امر خود مشکلات زیادی در حوزه مسکن ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا