مناطق آزاد

نقش مهم راهبران فرهنگی و گردشگری در جلب رضایتمندی مهمانان نوروزی کیش

نقش مهم راهبران فرهنگی و گردشگری در جلب رضایتمندی مهمانان نوروزی کیش

به گزارش برگزیده های ایران از کیش : دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش با بیان این که راهبران فرهنگی و گردشگری در نقاط مختلف جزیره کیش با هدف ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری نقش مهم و ارزشمندی را در این زمینه ایفا می کنند، اظهار داشت: امسال با برنامه ریزی های مدون و نظارت های فراگیر در حوزه های مختلف به ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی که در سطح جزیره برگزار می شود گام های موثری برداشته شده است.

به گفته نقشبندی در ایام نوروز سطح برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و راهبران فرهنگی و گردشگری این کمیته نیز در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی گردشگران تاثیر گذار بودند.

وی تاکید کرد: در ۸ نقطه جزیره کیش ایستگاه راهبران فرهنگی و گردشگری با نیروهای آموزش دیده شده برای راهنمایی گردشگران و ارائه خدمات فرهنگی در ایام نوروز فعالیت می کنند.

دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی کیش برگزاری برنامه های معنوی جزخوانی “در محضر قرآن”ویژه بانوان و در محضر “کلام خدا” برای عموم مردم، مراسم مناجات خوانی “نجوای بندگی” برنامه مفرح “دلتون شاد” و مسابقه “ساخت مجسمه های ماسه ای”ویژه خانواده ها، برنامه مذهبی عمو روحانی، نمایش عروسکی نوروزخانی گروه “ماه دستان” کیش و اجرای موسیقی سنتی” را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش عنوان کرد که در حال برگزاری است.

عقیل نقشبندی، گفت: در حاشیه برگزاری مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای بازی های مفرح بومی و ساحلی برای گروه های سنی مختلف نیز در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش برنامه در محضر قرآن ویژه بانوان با محوریت تفسیر و جزء خوانی قرآن کریم با حضور اساتید مربوطه از پنجشنه سوم فروردین( یکم رمضان) آغاز شده و تا پایان ماه مبارک از ساعت۱۴تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه در فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در میدان لارک مقابل بازار عربها جنب مسجد نور پذیرای ساکنان و گردشگران خواهد بود.

همچنین محفل نورانی جزء خوانی قرآن کریم با عنوان”در محضر کلام خدا”ویژه ماه مبارک رمضان از پنجشنبه۳فروردین به مدت۳۰روز برگزار می شود و علاثمندان می توانند برای شرکت در این مراسم هر روز از ساعت۱۶تا۱۷به مسجد ثامن الائمه(ع) واقع در بلوار فردوسی، میدان ساحل مراجعه کنند.

لازم به ذکر است این برنامه از شبکه کیش و شبکه بین المللی جام جم به صورت زنده پخش خواهد شد.

مراسم”نجوای بندگی” ویژه مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی و مداحی حاج حمید دادوندی از پنجشنبه ۳ فروردین به مدت ۱۰ شب میزبان علاقمندان است و گردشگران و ساکنان می توانند برای حضور در برنامه، به مسجد حضرت زینب(س) واقع در بلوار ایران مراجعه کنند.

نمایش عروسکی نوروز خوانی گروه”ماه دستان کیش”، “دلتون شاد” و برنامه مذهبی”عمو روحانی”، همچنین اجرای موسیقی سنتی” از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد نوروزی کیش است که با هدف ایجاد شور و نشاط میان خانواده های ساکنان جزیره و گردشگران، هر شب در ایام نوروز در پارک مرجان با حضور هنرمندان جزیره از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می شود.

مسابقه مجسمه های ماسه ای ویژه خانواده ها نیز در ایام نوروز از ساعت ۱۵ تا ۱۷در ساحل پارک ماهیگیر با حضور ساکنان و گردشگران برگزار می شود که در این مسابقات به آثار برگزیده از شرکت کنندگان بزرگسال و شرکت کنندگان کودک و نوجوان جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

گفتنی است برای رفاه حال خانواده های مسافران و ساکنان کیش، سالن مطالعات کتابخانه سنایی و میرمهنا با محیطی آرام و مناسب برای مطالعه به منظور آماده سازی دانش آموزان کنکوری، همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ پذیرای مراجعه کنندگان خواهد بود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا