اصفهان

نماز گل سرسبد عبادات فردی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان امروز در همایش نماز و معنویت با اشاره به روایتی از اهل بیت (ع) گفت: شیطان مادامی که مومن به نمازهای پنج‌گانه تمسک پیدا کند از انسان مومن در وحشت است ولی وقتی نماز را سبک بشمارد، شیطان برای سوق دادن او به گناه جرات پیدا می‌کند.  

وی با بیان اینکه اسلام دارای ۲ بعد باور قلبی و عملی است، گفت:  اعتقادات، باور قلبی است و عبادات و اخلاقیات جنبه عملی و اجرایی دارد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: عبادات دارای ۲ بخش فردی و اجتماعی، است که بخش فردی آن برای اصلاح فرد و بخش  اجتماعی آن برای اصلاح جامعه است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: گل سرسبد عبادت فردی نماز و گل سرسبد عبادت اجتماعی زکات و کمک به محرومین است و لذا در آیات بسیاری از قرآن این دو عبادت فردی و اجتماعی با همدیگر ذکر شده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در آیات قرآن ترک نماز و زکات موجب سقوط در جهنم می‌شود و ترک این دو انسان را به جایی می‌رساند که همواره قرین یاوه‌گویان خواهد شد و روز قیامت را تکذیب می‌کند‌.

حجت الاسلام رحمت اله صادقی نیز در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر جایگاه نماز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: نمازهای جماعت در سه نوبت در کلیه رده‌های سپاه اقامه می‌شود.

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص الگو گرفتن از مکتب شهید سلیمانی، افزود: ویژگی بارز شهید سلیمانی صرفا در نظامی‌گری و مدیریت بی‌نظیر این شهید نبود بلکه مهمترین بخش توجه به نماز و معنویت در این مکتب است.

وی خاطر نشان کرد: نماز عامل دوری فساد و فحشا از جامعه است ولذا مسوولان در حکومت اسلامی باید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا