اجتماعی

نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل “شهر آفتاب” برگزار می‌شود

نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل “شهر آفتاب” برگزار می‌شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عباس تقدسی‌نژاد؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل این شرکت در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره تلاش شده که در نمایشگاه علاوه بر توسعه سخت‌افزاری و اضافه کردن مجموعه‌های جانبی، به سمت حوزه‌های دیگر نیز گام برداریم و اعتقاد داریم که مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب باید فرصتی برای عرضه محصولات مجموعه‌ها و شرکت‌ها در حوزه صنعتی را فراهم کنند.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر کار نمایشگاهی در کشور شبیه پنجشنبه و جمعه بازارها است، گفت: این رویه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید اصلاح و مورد بازبینی قرار بگیرد.

انتقال نمایشگاه‌ها به “شهر آفتاب” نیازمند دستور عاجل رئیس جمهور است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تصریح کرد: اعتقاد داریم که این نمایشگاه ظرفیت قابل توجهی را دارد و می‌تواند این ظرفیت را در اختیار صنعت قرار بدهد و ما می‌توانیم در این مجموعه شرایطی را فراهم کنیم که به عنوان بازاریاب جهانی،‌ فعالیت داشته باشیم.

تقدسی‌نژاد با اشاره به تشکیل نخستین شورای راهبردی در شرکت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب،‌ افزود: این اتفاق بزرگی است که در این دوره از مدیریت شهری رقم خورده است و هم‌اکنون نیز اساسنامه این مجموعه تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به عنایت مدیریت شهری جهت برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های صنعت در نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در این ارتباط چندی پیش لایحه‌ای را به شورای شهر تهران ارسال کرده‌ایم که در قالب آن تعرفه موجود که بسیار کمتر از تعرفه بسیاری از نمایشگاه‌های کشور است ۵۰ درصد تخفیف را برای شرکت‌ها قائل شوند که این امر می‌تواند موجب رونق تولید در سطح کشور باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب با بیان اینکه سایت نمایشگاه را به سایت شهر نمایشگاه در این مجموعه تبدیل می‌کنیم، تصریح کرد: در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلفی از جمله با دانشگاه تهران منعقد شده تا بتوانیم از این فضای علمی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

تقدسی‌نژاد افزود: بیش از ۸ هزار اتحادیه و صنف در کشور فعال هستند که می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب در حوزه نمایشگاهی استفاده و بهره برد.

وی با اشاره به احداث مرکز تجارت جهانی در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: این مجموعه نیز در حال حاضر با پیشرفت ۸۰ درصدی روبه‌رو است و ا‌ن‌شاءالله بتوانیم در زمان مشخص و معین آن را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از آمادگی این نمایشگاه جهت همراهی و همکاری با دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: ما در حوزه نمایشگاهی می‌توانیم کمک حال دولت باشیم.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه نمایشگاه‌ها سینما نیستند که ۴ روز بازدید داشته باشند سپس به پایان برسند، گفت: نمایشگاه‌ها خود فیلم هستند که باید جریان‌سازی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم جهت احیای شرکت‌های داخلی این آمادگی را داریم که در یک بستر مناسب و با شرایط قابل قبول فضایی را در نمایشگاه بین‌المللی جهت معرفی شرکت‌های داخلی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب همچنین به توافق صورت گرفته با آستان حرم حضرت امام و شرکت‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: در این ارتباط قرار است تا ۶۰۰ هکتار نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افزایش پیدا کند.

تقدسی‌نژاد در ارتباط با درآمدهای نمایشگاه در ۴ ماه گذشته گفت: البته سیاست ما متراژ فروشی در شهر آفتاب نیست و تاکید ما حمایت از بخش‌های تولیدی و صنعتی است اما بر اساس تقویمی که آماده شده، هر ماه حدود ۵ میلیارد تومان درآمد در قالب نمایشگاه تامین خواهد شد همچنین تا پایان سال ۲۰ تا ۲۵ نمایشگاه دیگر در نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

وی در ارتباط با نامه اخیر سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: در این ارتباط ما چندی پیش با مسئولان برگزاری نمایشگاه‌ها جلساتی داشته و توافقاتی صورت گرفته و ان‌شاءالله من بعد نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب خاطرنشان کرد: تیم کارشناسی فی‌مابین شرکت شهر آفتاب و نمایشگاه‌ها برگزار شده است و ان‌شاءالله طبق زمان‌بندی انجام شده نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا