سیاسی

نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع از فردا آغاز بکار می‌کند

نمایشگاه بین المللی کتاب صلح و دفاع از فردا آغاز بکار می‌کند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ سرهنگ محمدتقی پرتوی رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع در نشست خبری که امروز (یکشنبه) به‌مناسبت پنجمین دوره این نمایشگاه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: هرساله در این ایام میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع هستیم.

ارتش تا آخرین نفس آماده دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

 

پرتوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته از مورخه ۲۷ لغایت ۳۰ شهریورماه میزبان ناشران و فعالین حوزه صلح و دفاع هستیم، افزود: امسال پنجمین دوره نمایشگاه در این دانشگاه برگزار می‌شود و ناشران داخلی دانشگاه‌های مختلف و خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی، تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع در نیرو‌های مسلح با کشور‌های دیگر است، گفت: در این نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی و فعالیت‌های صلح‌طلبانه ایران اسلامی را به کشور‌های مختلف معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ناشرانی از مؤسسات داخلی و نمایندگان دفاتر وابستگی نظامی و فرهنگی کشور‌های مختلف حضور خواهند شد، عنوان کرد: در روز اول (افتتاحیه)، وابستگان نظامی و دفاتر نمایندگی سازمان ملل و مهمانان دیگری از بخش‌های مختلف کشورمان حضور خواهند داشت.

پرتوی با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع میزبان ناشران کشور‌های مختلف هستیم که فعالیت‌های خود را در حوزه نشر و کتاب معرفی می‌کنند، ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه در روز‌های مختلف کارگاه‌های مختلفی برای دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه کتاب پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع افزود: تمامی فعالیت‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه ایران اسلامی در قالب یگان‌های حافظ صلح در کشور‌های مختلف و همچنین فعالیت‌های ایران در مباحث مختلف از جمله بلایای طبیعی در این نمایشگاه و کارگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پایان نمایشگاه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس خواهد بود، اضافه کرد: برای افتتاحیه نمایشگاه شخصیت‌هایی از نیرو‌های مسلح و وابستگان نطامی حضور دارند و این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ دایر و بازدید برای عموم و مراکز دانشگاهی و داخلی آزاد است.

پرتوی اظهار داشت: یکی از مباحث موجود، حضور ناشران خارجی، خانه کتاب، جهاد دانشگاهی و برخی از مراکز دانشگاهی و پژوهشکده‌ها در این نمایشگاه است که محصولات فرهنگی خود را در قالب کتاب‌های صلح و دفاع به معرض نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع  یادآور شد: در برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب و همچنین چهره‌های برتر صلح‌طلبانه کشور معرفی می‌شوند و سه ناشر خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه و در قالب کارگاه، اجراهایی خواهند داشت.

پرتوی خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها در قالب ارسال پیام صلح به این نمایشگاه برنامه دارند و در روز اختتامیه پیام آن‌ها در قالب کلیپ ویدیویی منتشر می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا