خراسان شمالی

نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز عبداله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افتتاح یازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان دراستان اظهارکرد: ارائه آخرین تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی، تبادل دانش و اطلاعات بین تولید کنندگان، ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواست‌های مصرف کنندگان، ایجاد فضای رقابتی و بالا بردن حق انتخاب مصرف کنندگان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بر اهمیت امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: اگر در محصولات اساسی و استراتژیک به خودکفایی برسیم، دوام و مقاومت ما در برابر تحریم ها و ناملایمات جهانی بیشتر خواهد بود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: یکی از راه های خوداتکایی در بخش کشاورزی استفاده از فناوری و دانش های نوین است.

یوسفی به تشکیل قرارگاه امنیت غذایی و اجرای کشاورزی قراردادی به عنوان محوری ترین کار وزارت جهاد کشاورزی در دولت جدید اشاره کرد و گفت: صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: رسیدن به پیشرفت و پایداری تولید، درگرو کشاورزی قراردادی است و اگر بخواهیم کشاورزی از حالت سنتی خارج و اقتصادمحور شود باید بیشتر محصولات زیر کشت استان را به صورت کشاورزی قراردادی انجام دهیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نمایشگاه گفت: امروز کشور نیاز به امنیت غذایی دارد که این می طلبد کشاورزی و دامپروری اقتصادی داشته باشیم. 

امان اله حسین پور با بیان اینکه هم اکنون باید به جامعه کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم افزود: حتی اگر سرپناه نداشته باشیم به نوعی زندگی را گذران می کنیم اما آن زمانی که امنیت غذایی به خطر بیفتاد کشور با چالش مواجه خواهد شد.

وی بر حمایت از قشر تولید کننده تاکید کرد و تصریح کرد: تولید کننده بخش کشاورزی متهم به این هستند که کالاهای اساسی تولید می کنند و قیمت فروش محصول نسبت به هزینه ها بسیار پایین است این در حالی است که در سایر بخش ها از جمله صنعت خودرو و فولاد محصول خود را چندین برابر هزینه انجام شده به فروش می رسانند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اینک اقداماتی حمایتی از سوی مجلس در خصوص بخش کشاورزی انجام شده است گفت: کار بازرگانی در حوزه بخش کشاورزی باید از توجه ویژه ای برخوردار باشد، مجلس تلاش می کند تا بخش هایی از مشکلات این قشر را برطرف کند.

حسین پور افزود: اولویت این استان کشاورزی است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این استان ظرفیت آن را دارد که جزء ۱۰ استان برتر کشور شود.

گفتنی است یازدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان با حضور ۷۰ شرکت داخلی از سراسر استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بجنورد گشایش یافت، این نمایشگاه شامل ۸۰ غرفه در فضای نمایشگاهی برپا شده که تا پنجم آذر ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

این نمایشگاه با حضور استانهای مختلف کشور برپا شده است که محصولات کشاورزی در بخش های مختلف، انواع نهاده ها، سموم، سامانه های آبیاری نوین، انواع ماشین آلات این بخش، تولیدات دام و طیور، صنایع غذایی، تجهیزات گلخانه ای و انواع گل و گیاه به نمایش گذاشته شد.

انتهای‌پیام/ز

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا