آذربایجان غربی

نمایشگاه سراسری کشاورزی در پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اکبر کرامتی از گشایش نمایشگاه سراسری کشاورزی در ارومیه خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ موسسه و شرکت داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی در دوازدهمین  نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی در استان حضور دارند.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۰ درصد در حوزه تجهیزات آبیاری و گلخانه ها و ۵۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: چهار طرح جامع زراعت، باغبانی، ترویج و آب و خاک در طول پنج سال گذشته تحت عنوان احیای دریاچه ارومیه توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا شده است که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه نتایج و دستاوردهای این طرح‌ها است.

وی اضافه کرد: شناخت بازار، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، جذب سرمایه‌گذاری کشاورزی، تبادل اطلاعات و تجربیات و انتقال یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، معرفی و ارائه محصول، معرفی کالا و خدمات جدید و سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، تحقیق بازار و بازاریابی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

کرامتی عنوان کرد: این نمایشگاه با حضور  استانهای مختلف کشور برپا شده است که محصولات کشاورزی در بخش های مختلف، انواع نهاده ها، سموم، سامانه های آبیاری نوین، انواع ماشین آلات این بخش، تولیدات دام و طیور، صنایع غذایی، تجهیزات گلخانه ای و انواع گل و گیاه به نمایش گذاشته شد.

خاطرنشان می‌شود این نمایشگاه از یکم تا پنجم دی ماه در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می‌شود و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه و در حاشیه آن نخستین رویدادکشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه،نیز با حضور صاحب نظران این حوزه، کشاورزان و تولید کنندگان و مسوولان و برخی اعضای کارگروه ستاد ملی نجات بخشی دریاچه ارومیه آغاز شد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا