اردبیل

نمایشگاه فرش دستباف در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، بهزاد مهدوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی در بهمن ماه سال‌جاری در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه از یازدهم لغایت پانزدهم بهمن ماه و با حضور تولیدکنندگان و بافندگان استان اردبیل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه‌های بین ‌لمللی اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های این شرکت از تشکیل خوشه فرش دستبافت در استان اردبیل بیان کرد: با تشکیل خوشه فرش دستبافت و کنسرسیوم صادراتی فرش، تلاش شده تا با ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات و ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و بازار مصرف، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات این صنعت انجام پذیرد.

وی استان اردبیل را در عرصه تولید فرش دستبافت جزو استان‌های دارای پیشینه کهن برشمرد و ادامه داد: برای کسب جایگاه گذشته فرش دستبافت استان و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان این هنر پیشین، خوشه صنعتی فرش دستبافت با راهبری این شرکت در استان اردبیل تشکیل شده است.

مهدوی برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت اعلام کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تشریح کرد: حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی و واحدهای تولیدی، جزو اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان است که در همین راستا، با حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تلاش شده تا به رونق بخشی بازار فرش دستباف کمک شود.

وی این نوع حمایت را در قالب کمک هزینه اخذ غرفه برشمرد و افزود: در این نمایشگاه تا ۸۰ درصد هزینه اجاره غرفه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود تا زمینه حضور آنان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تسهیل و حمایت شود.

مهدوی از عموم مردم استان دعوت نمود تا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان، از این نمایشگاه دیدن نمایند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا