چهارمحال و بختیاری

نمایشگاه لباس‌های محلی در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برپا شد

اسماعیل رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: نمایشگاه تولیدات انواع لباس‌های محلی در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در محل این اداره‌کل برپا شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این نمایشگاه به‌منظور معرفی آثار و تولیدات مرتبط با انواع لباس‌های محلی مردم چهارمحال و بختیاری برپا شده است.

وی افزود: نمایشگاه محصولات لباس محلی چهارمحال و بختیاری به‌مدت یک هفته در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا است.

رمضانی اضافه کرد: هر هفته یکی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور در این غرفه تولیدات و محصولات خود را معرفی خواهد کرد.

وی یادآور شد: معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان استان از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از لباس‌های مردان و زنان بختیاری، قشقایی، دهکردی و قهفرخی است.

وی گفت: لباس مردان بختیاری شامل چوغا، دبیت و کلاه نمدی، لباس مردان قشقایی شامل قبا، شال، شلوار و کلاه نمدی رنگی، لباس مردان دهکردی و قهفرخی شامل قبا، شلوار، شال بلند و کلاه نمدی است.

رمضانی توضیح داد: پوشش زنان بختیاری شامل تُنبان، پیراهن، مینا و لچک الماس، پوشش زنان قشقایی شامل تُنبان، جومه، پیراهن بلند و روسری سه‌گوش با سربند، پوشش زنان دهکردی شامل دامن پُرچین، شلوار، بلوز رو، جلیقه مخمل با روسری سه‌گوش (چارقد سفید) و پوشش زنان قهفرخی شامل چارقد سفید، بلوز پیلی‌دار، دامن پیلی‌دار با شلوار و همگی سفیدرنگ است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا