فرهنگ و هنر

نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده برگزار می‌شود

نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده برگزار می‌شود

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مهسا فرزان دبیر دومین نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» اظهار داشت دومین نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» از روز سه شنبه ۳۱ مرداد تا یکشنبه ۱۰ شهریور با هدف ایجاد بستری برای تسهیل در خرید ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده‌ها در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

فرزان افزود: این دوره از نمایشگاه در ۷۲ غرفه به نیت شهدای کربلا برگزار می‌شود؛ عدد ۷۲ برای مان بسیار مهم است و اعتقاد بسیاری به این عدد داریم. سال گذشته اولین دوره این نمایشگاه را از ۹ تا ۱۴ شهریور در مصلی برگزار کردیم و شاهد حضور تولیدکنندگان از نقاط مختلف کشور همچون همدان و قم بودیم.

«محرم شهر» تمدید شد/ آیین بدرقه زائران اربعین روز جمعه از میدان آزادی برگزار می‌شود

دبیر دومین نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» گفت: مخاطبان این نمایشگاه تنها زائران اربعین نیستند، بلکه همه خانواده‌هایی هستند که برای ایام اربعین و عرض ارادت به آقا عبدالله قصد اقامه عزا دارد. این نمایشگاه برای آقایان، بانوان، کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: همزمان با نمایشگاه سلام، نمایشگاه فرزند من با محتوای نوشت افزار برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها در سالن رواق شرقی برگزار می‌شود که شاهد برگزاری نمایشگاه سلام در سالن یک و نمایشگاه فرزند من در سالن دو هستیم.

فرزان گفت: دومین نمایشگاه سلام در ۷۲ غرفه شامل گروه کالایی پوشاک، وسایل کمپینگ و سفر آسان، محصولات فرهنگی همچون پرچم، کتیبه، محصولات کودک و نوجوان، کالای سبک زندگی، فروش ارز دولتی، فروش سیم کارت همراه اول ویژه زوار اربعین، آموزش عربی رایگان. خدمات بیمه زائر، راهنمایی تردد در کشور عراق و حمل و نقل در عراق است. همچنین نمایشگاه سلام تنها نمایشگاهی است که کالای کمپینگ برای سفر آسان ارائه می‌کند.

اربعین 1402 , اربعین حسینی| راهپیمایی اربعین , کربلا , محرم 1402 ,

وی با اشاره به ارائه تخفیف‌های مناسب در نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» گفت: در این نمایشگاه غرفه‌های تخصصی چادر هم خواهیم داشت. به تولیدکنندگان به هنگام قرارداد اعلام کرده‌ایم که قیمت کالاهای شأن را قیمت مناسب و بیشتر از بازار نباشد. همچنین قرار است آنها بین ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف در عرضه کالاهای شأن داشته باشند.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا زمان زیارت اربعین مختص روز بیستم صفر است؟

دبیر دومین نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» گفت: ما در این نمایشگاه برای دهک‌های مختلف کالای مناسب با هر نوع قیمت و کیفیت داریم. همچنین قرار است یکسری از تولیدکنندگان تحت پوشاک الیاف طبیعی در این نمایشگاه حضور داشته باشند. محصولات ارائه شده در این نمایشگاه عام پسند است و برای همه اقشار مختلف جامعه، محصولات مناسبی داریم.

فرزان در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در بحث حجاب فرهنگسازی درستی داشته باشد، گفت: کار فرهنگسازی برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سازمان تبلیغات اسلامی است. اگر قرار است ما در یک یا چند نمایشگاه به فرهنگسازی در امر حجاب بپردازیم، شدنی نیست. ما در این حوزه نیازمند زیرساخت‌های لازم داریم. اگر فردی بگوید فلان نمایشگاه در این راستا است، شعار پوچی است و بیشتر شبیه یک ادعا می‌ماند. ما ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را آماده کنیم تا در بحث سلیقه و پوشش زنان نوآوری داشته باشیم و بتوانیم آنها را جذب کنیم.

وی افزود: ۱۰ درصد از نمایشگاه ملزومات سفر اربعین و کالای فرهنگی خانواده «سلام» پوشاک است و رویکردمان عفاف و حجاب نیست بلکه بیشتر هدف مان تسهیل گری سفر زوار اربعین است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا