کرمانشاه

نمایشگاه هفته پژوهش در کرمانشاه به صورت مجازی برگزاری می‌شود

سیامک آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان به‌صورت مجازی خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه امسال هم به دلیل شرایط کرونایی مانند سال گذشته، این نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی از ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: فراخوان نمایشگاه از ۱۳ آذر به تمامی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ارسال شده است.

رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از ۳۰ سازمان، مرکز تحقیقاتی و دانشگاه برای حضور در این نمایشگاه و عرضه دستاوردهای پژوهشی خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های استان تا ۱۸ آذر برای حضور در این نمایشگاه فرصت دارند.

آزادی در ادامه از آغاز به کار این نمایشگاه از ۱۸ آذرماه خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه بصورت مجازی به آدرس www.p.kti.ir برای بازدید علاقمندان برپا خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: این نمایشگاه همزمان با برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آغاز به کار خواهد کرد و در روز پایانی آن نیز از برترین غرفه‌های نمایشگاه تجلیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در تعیین غرفه‌های برتر، بحث آمار بازدیدکنندگان مجازی غرفه‌ها است.

آزادی یکی از محسنات برگزاری مجازی این نمایشگاه را افزایش بازدید از آن دانست و افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی است و محدودیتی در زمان و مکان بازدید آن وجود ندارد، سال گذشته شاهد استقبال خوب از این نمایشگاه بودیم، طوری که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه و دستاوردهای آن بازدید کردند.

وی گفت: امیدواریم امسال نیز با توجه به برنامه‌های جانبی و بسترهای خوبی که به این نمایشگاه اضافه شده شاهد استقبال بیش از پیش علاقمندان حوزه پژوهش از این نمایشگاه باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه به تمایزهای نمایشگاه این دوره با دوره‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در این دوره بستری فراهم آورده‌ایم که علاقمندان بتوانند به شرکت‌ها و مراکز حاضر در نمایشگاه درخواست همکاری بدهند.

وی افزود: اگر افرادی مهارت خاصی داشته و تمایل به همکاری با سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی هستند می‌توانند در قسمتی که در سامانه مشخص شده درخواست همکاری دهند و این درخواست‌ها در پایان نمایشگاه بررسی خواهد شد.

آزادی گفت: همچنین در این دوره «اتاق‌های گفت‌و‌گو» جهت تشریح آخرین دستاوردهای سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه فراهم شده است.

وی افزود: در این اتاق‌های گفت‌و‌گو که همه روزه در مدت برپایی نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر فعال خواهد بود مفاهیم و دستاوردهای جدید پژوهشی توسط دستگاه‌ها ارائه خواهد شد و هریک از شرکت کنندگان فرصت دارند به تشریح دستاوردهای یک ساله خود بپردازند.

آزادی خاطرنشان کرد: همچنین در این اتاق‌های گفت‌و‌گو یک سری مفاهیم تخصصی حوزه پژوهش که نیاز جامعه است تشریح و درباره آن بحث و گفت‌و‌گو می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه از برگزاری رویداد بزرگ ایده‌پردازی ویژه نوجوانان در استان خبر داد و افزود: این رویداد همزمان با هفته پژوهش در استان آغاز به کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد ویژه رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است و تمام نوجوانان صاحب ایده استان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

آزادی افزود: نوجوانان می‌توانند ایده‌های خود را در ۹ محور اجتماعی، گردشگری، کشاورزی، انرژی، آموزش، نرم‌افزار، ورزش و سلامت، مدیریت بحران و هوشمندسازی به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند به آدرس https://panikar.ir/panic-tournament مراجعه کرده و ایده‌های خود را بارگذاری کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فراخوان برگزاری این رویداد به زودی در سطح مدارس استان منتشر خواهد شد.

آزادی به ویژگی‌های ایده‌های ارائه شده هم اشاره کرد و افزود: ایده‌ها باید نوآورانه بوده و قابلیت اجرا در داخل کشور را داشته باشند و نوجوانان باید ضمن شرح ایده در سامانه نقاط قوت و ضعف آن را نیز بیان کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد ابتدا باید در کارگاه خلاقیت و ایده‌پردازی شرکت کنند که دسترسی به اطلاعات این کارگاه بر روی سامانه تا ۱۹ آذر برای علاقمندان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: پس از این مرحله علاقمندان از ۲۰ آذر تا ۳۰ دی‌ماه برای بارگذاری ایده‌های خود در سامانه فرصت خواهند داشت.

آزادی یادآور شد: در سامانه این امکان فراهم شده که افراد هم بصورت متن و هم بصورت فیلم و عکس مطالب مربوط به ایده خود را در سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: با اتمام مهلت ارسال ایده‌ها، در نهایت هیأت داوران ۵۰ ایده منتخب را انتخاب کرده که بصورت حضوری ارائه خواهند داشت.

این مسؤول تصریح کرد: با ارائه ایده‌ها در نهایت ۲۳ ایده توسط هیأت داوران به عنوان ایده‌های برگزیده این رویداد انتخاب خواهند شد.

آزادی از برپایی اختتامیه این رویداد همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: در این مراسم از ایده‌های برتر تجلیل به عمل آمده و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی افزود: همچنین این افراد پس از اتمام این رویداد با حمایت‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه در مسیر توانمندسازی قرار گرفته و رها نمی‌شوند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا