آذربایجان غربی

نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در ارومیه افتتاح شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در ارومیه، با بیان این که اهل بیت مظهر جود و کرم هستند، اظهار داشت: در عصری قرار داریم که حملات دشمن از همه سو به سمت جامعه اوج گرفته است و خیلی‌ها در این راه خسته شده و قطع امید خواهند کرد و شیعیان اینگونه نخواهند بود و این عزاداری‌ها و مراسمات بهانه است تا به دامن اهل بیت چنگ بزنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برای غرق نشدن در این دنیای پرتلاطم همگی باید به دامن حضرت زهرای مرضیه چنگ بزنیم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اهل بیت خود را کشتی نجات معرفی کرده است و تنها راه سعادت همراهی با اهل بیت است.

وی تصریح کرد: مادر سادات همه مشقات‌ها و  شهادت را به جان می‌خرد تا نجات دهنده شیعه و انسانیت باشد و در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را اینگونه معرفی می‌کنند که خون قلبش را داد تا کسانی را که در دریای جهالت در حال غرق هستند نجات دهد و حضرت پرورش یافته دامنی است که علت خلقت می‌باشد و عالم امکان مدیون دختر پیامبر است.

امامی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) به احترام حضرت زهرا (س) از جای خود بلند می‌شد و دستش را می بوسید و بیان می‌کرد که فاطمه (س) روح من است و تشخص انسان به روحش است و رسول اکرم (ص) می خواهد بیان کند که مادر سادات همه وجودشان است و رضایت و غضب ایشان در رضایت فاطمه (س) نهفته است.

وی ادامه داد: مادر بودن یک مسئله جدی است و دشمن امروز آن را هدف قرار داده است و ما باید ایام فاطمیه را فرصتی برای تکریم زنان و مادران قرار دهیم و خداوند متعال زنان و حضرت زهرا (س)  را عامل خلقت عنوان کرده است و در دنیای امروز که از آن به مدرنیته یاد می‌شود مستقیم هویت انسان‌ها خصوصا بانوان را هدف قرار داده‌اند و زنی که هویت نداشته باشد نه می‌تواند مادر باشد نه همسر، و زنی که بنا است تربیت انسانی با آن شکل بگیرد مورد هجوم شیاطین قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: خداوند مجاهدینی را دوست دارد که در راه خدا مثل بنیانی مرصوص صف بسته و خود را برای رویایی با هرگونه تهاجمات دشمن آماده کرده‌اند و در این راه نقش بانوان بی‌بدیل است و اگر بنیان یک جامعه را به دیواری تشبیه کنیم، آجر آن مردان و مَلات آن که باید نرم و منعطف باشد، زنان هستند و اگر هویت زن از بین برود، آن جامعه به قهقرا کشیده می شود.

وی تاکید کرد: این که زهرای مرضیه به میدان می‌آید و ندا سر می‌دهد که اگر بخواهید ولایت را از بین ببرید من نمی‌گذارم، برای نشان دادن نقش بی بدیل زن است و اگر قرار باشد در جامعه علی امام نباشد و فطرت بشر به بند کشیده شود حضرت زهرا اجازه نمی دهد.

 

وی اضافه کرد: دشمن امروز با راه اندازی گفتمان‌های شیطانی هویت زن را مورد هجمه قرار داده است و عظمت زن در این است که خداوند به آنها قدرت تربیت داده است و مردان این قدرت را دارند اما نه به اندازه بانوان، و زهرای مرضیه از هویت زنان پاسداری می‌کند تا فطرت انسان زنده بماند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: این که امام سجاد علیه السلام با دعا و مناجات که جنبه عاطفی و احساسی دارد به میدان می‌آید، دلیل آن این است که در جامعه عطوفت و احساس از بین رفته است و حضرت می‌خواهد آن را احیا کند و این زنان هستند که میدان‌دار عطوفت الهی می‌باشند و باید حضرت زهرا (س) پشت آن در می‌ایستاد تا روز قیامت هر مرد غیرتمندی این را می شنید غیرتش به جوش آید و اگر امام علی علیه السلام  پشت در می آمد، این موج را نمی توانست ایجاد کند و دختر پیامبر این پرچم را به دوش می کشد.
 

وی گفت: اگر در جامعه امروزی و مدرن زنان را به مردان تشبیه می کنند معنایش جایگاه اجتماعی دادن به آن ها نیست بلکه می خواهند هویت او را بگیرند تا در بستر آن انسان‌هایی چون امام حسن و حسین (علیهماالسلام) نتوانند تربیت شوند و باید آن گریه‌ها و زاری ها را حسن و حسین (ع) در نیمه شب می شنیدند و جریان دعا کردن مادر برای دیگران را می پرسیدند تا وقتی بزرگ شدند همه اموال و هستی خود را وقف انسانیت می کردند.

حجت الاسلام امامی تاکید کرد: این که امام حسن علیه السلام وقتی بزرگ می شوند همه زندگی شان را بارها بین فقرا تقسیم می‌کنند و امام حسین علیه السلام حتی در گودال قتلگاه هم به فکر انسان است و حتی در آن لحظه‌ای که تمام انصار و یارانش به خون غلطیده‌اند فریاد می‌زند که به انسانیت کمک کنید، همه این‌ها را حضرات معصومین از مادرشان آموخته اند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا