آذربایجان شرقی

نمایش “ماه جان” با محوریت اغتشاشات در تبریز به صحنه می‌رود

نمایش “ماه جان” با محوریت اغتشاشات در تبریز به صحنه می‌رود

به گزارش برگزیده از تبریز، جلسه نشست کارگردان و عوامل تئاتر ماه جان با حضور جمعی از اهالی رسانه در تئاتر شهر تبریز برگزار شد.

رسول امامی نویسنده و کارگردان این نمایشنامه تحلیلی و انتقادی گفت: ماه جان یک اثر ۷۰ دقیقه ای با ۶ کارکتر که موضوع آن بررسی آسیب شناسانه‌ی ریشه های اعتراضات در سال ۱۴۰۱ و نیم نگاهی به موضوع حجاب در جامعه ایران اسلامی است.

امامی اظهار کرد: در زمستان ۱۴۰۱ همزمان با اوج گیری اعتراضات و اغتشاشات، در کنار گروهی از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری شهر بر آن شدیم تا نسبت به ریشه یابی، علل و خاستگاه این جنبش ها تحقیقات و تبادل اطلاعاتی داشته باشیم.

وی افزود: با نظر دوستان بر این باور بودیم که بستر هنر به ویژه هنر نمایش که ارتباط مستقیم حسی و فیزیکی با مردم دارد، می تواند بستر خوبی برای کاهش بار روانی جامعه باشد.

امامی در ادامه گفت: بنابراین همین جرقه باعث شد تکلیف خود بدانم،تا با انتخاب موضوع و ایجاد طرح داستانی نسبت به نوشتن این نمایشنامه اقدام کنم.

وی در مورر انتخاب نام برای این اثر اظهار کرد: ماه جان به عنوان نمادی از یک مادر که حلقه واسط بین تمام آدمها در جامعه، خانواده محور ایران محسوب می‌شود، انتخاب شده است.

امامی همچنین بیان داشت: این اثر هیچگونه حامی مالی ندارد و تماما هزینه تولید و اجرا بر عهده خود کارگردان است.

نمایش ماه جان از ۱۵ تا ۲۰ آذر به مدت پنج روز، از ساعت ۱۸.۳۰ در مجتمع فرهنگی ۲۹بهمن تبریز به صحنه خواهد رفت.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا