مرکزی

نماینده ساوه: ۵ هزار واحد تولیدی دریافت‌کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی تولیدی نداشته‌اند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت الاسلام محمد سبزی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه نمایندگان دخالتی در انتصابات خصوصا انتصاب فرماندار ندارند، بهره‌مندی از مدیران بومی را یک مزیت دانست و گفت: اگر کسانی که برای مدیریت معرفی می‌شوند در یک جایگاه بوده و توانایی مشابهی داشته باشند طبیعتا نفر بومی برای تصدی مدیریت ارجحیت خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه اولویت انتصاب افراد در دولت فعلی باید انقلابی بودن، توانمندی و تعهد و تخصص باشد، تصریح کرد: گزینه فعلی فرمانداری ساوه که بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان منصوب شده همه این شرایط را داراست و بزودی حکم فرمانداری او توسط وزارت کشور صادر خواهد شد. 

 لزوم نظارت بیشتر بر دستگاه‌ها

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر دستگاه‌ها گفت: گروه‌هایی برای رصد دستگاه‌های مختلف وجود دارد و در کنار آنان خبرنگاران نیز بعنوان چشم بیدار جامعه باید در این زمینه یاری کنند تا بتوانیم تخلفات احتمالی را رصد و برطرف کنیم. 

سبزی بازدید سرزده از دستگاه‌ها و ادارات را از برنامه‌های آتی خود عنوان و اظهار کرد: پرداخت رشوه برای حل کار قانونی در شان ادارات نیست لذا چنانچه مردم مستنداتی در این خصوص ارائه کنند به طور جدی با دستگاه‌های مذکور برخورد لازم صورت خواهد گرفت. 

وی عملکرد دولت در چند ماهه اخیر بعد از انتخابات خصوصا در بحث تامین واکسن را قابل قبول توصیف کرد و گفت: کشور ایران در مقایسه با ژاپن به مراتب جمعیت کمتری دارد اما بدلیل اینکه بدنه دولت فربه است، میزان حقوق بگیران آن به مراتب بالاست.

وی خاطرنشان کرد: شرایط دولت به گونه‌ای است در کنار پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق دولت قبل، بدون استقراض از بانک مرکزی در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

دولت بودجه سال آتی را بصورت واقعی تنظیم کرده است

نماینده مردم در مجلس افزود: در کنار همه این مسائل دولت بودجه سال آتی را بصورت واقعی و با اعداد و ارقام صحیح و متناسب با درآمد تنظیم کرده تا میزان اعتبار توانایی تخصیص داشته باشد. 

حجت الاسلام سبزی با بیان اینکه اتحاد نمایندگان در استان توانایی حل مشکلات را آسان‌تر خواهد کرد، گفت: به دوستان نماینده در استان پیشنهاد شد که جلسه مجمع در شهرستان‌ها نیز برگزار شود تا مشکلات بصورت دقیق‌تری احصا شود که در این خصوص سه شنبه هفته جاری ساوه میزبان نمایندگان استان و استاندار خواهد بود. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات اعتباری ساوه در برنامه ششم توسعه گفت: در قانون هفتم توسعه تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی برای در نظر گرفتن مبلغ پایه، احتساب به میزان جمعیت، صنعتی بودن و آلایندگی مد نظر قرار گرفته که در صورت تصویب به شهر ساوه کمک خوبی در این زمینه خواهد شد. 

 حذف ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با تایید حذف ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده تصریح کرد: این ارز از تمامی محصولات به جز دارو و گندم حذف شده است که دلیل اساسی آن نیز وجود آثار تورمی و جلوگیری از سوء استفاده دلالان در بازار ارز بوده است . 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۱۰۰ درصد نهاده‌ها در مرغداری‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود اما قیمتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد به هیچ وجه با این موضوع همخوانی ندارد.

سبزی با تاکید بر اینکه رانت برخی افراد در خصوص ارز ۴۲۰۰ به ضرر مردم تمام شده است، افزود: بررسی‌ها ‌نشان می‌دهد حدود ۵ هزار واحد تولیدی مرغداری و دامداری در حالی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند که اصلا تولیدی نداشته‌اند.

وی در ادامه تخصیص آب از سدکوچری به ساوه را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دوران نمایندگی دانست و گفت: در گذشته حدود ۲۰ کیلومتر از این مسیر عملیاتی شده بود و ۹۶ کیلومتر بلاتکلیف مانده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و جذب اعتباری در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود تا سال اوایل سال ۱۴۰۲ مردم ساوه از آب شیرین بهره مند شوند. 

نصب  پل هفت دهانه ساوه تا ۲۲ بهمن

حجت الاسلام سبزی در خصوص بلاتکلیفی پل هفت دهانه ساوه نیز گفت: این پل در شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده و آماده است اما به دلیل اینکه ۷ میلیارد تومان هزینه ساخت آن هنوز تحویل شرکت نشده از ارسال پل به ساوه خودداری کرده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده احتمالا تا ۲۲ بهمن این پل در محل خود نصب خواهد شد. 

نماینده مردم در مجلس به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات مسکن ملی در ساوه ادامه داد: در حال حاضر روند ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی در حال انجام است که به گفته مسئولان تا تابستان سال آتی بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: در خصوص عدم امکان ثبت نام در طرح جهش مسکن در ساوه نیز پیگیری‌هایی کرده‌ایم هرچند در ساوه مشکل زمین وجود ندارد که امیدواریم با حل این موضوع نیز انقلابی در حوزه مسکن در ساوه رخ دهد.

سبزی از بازدید امروز خود از بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در حال ساخت ساوه نیز گفت و عنوان کرد: عملیات ساخت این بیمارستان با تخصیص یافتن اعتبار ملی با قدرت در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ماده ۵ برخی زمین‌های بلااستفاده دانشکده را به فروش برسانیم تا از محل آن اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کنیم.

گفتنی است در این جلسه جمعی از اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و در خصوص مسائل مختلف با نماینده تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا