اخبار روز

نماینده عراقی: آمریکا در قبال توافق تهران و ریاض واقع بین باشد

نماینده عراقی: آمریکا در قبال توافق تهران و ریاض واقع بین باشد

به نقل از المعلومه، «محمد سعدون» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که جهان وارد مرحله جدیدی شده و از سلطه نظام تک قطبی با محوریت آمریکا رهایی یافته است.

وی افزود: امروز چین یک قطب مهم است و روسیه و برخی دیگر از کشورها نیز همینطور و شاهد قطب های دیگری در جهان هستیم و به نظر من جهان در سایه این قطب های جدید، شاهد تعادل و توازن بیشتری خواهد بود.

این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: این توافق عوامل مختلفی داشت که یکی از آنها بی اعتمادی کشورهای عربی و بویژه کشورهای خلیج فارس به آمریکا بود، از دیگر عوامل رسیدن به این توافق، نقش آفرینی قطب جدید یعنی چین در منطقه بود؛ زیرا کشورهای منطقه روابط مهمی با چین برقرار کرده اند و این موضوع، چین را به جایگاه رقابت با آمریکا رسانده است.

محمد سعدون تصریح کرد: اعتماد کشورهای عربی به چین، به این کشور بیش از آمریکا شایستگی نقش آفرینی در چنین مسئولیت های سنگینی را داده است.

وی اظهارداشت: توافق ریاض و تهران برای از سرگیری روابط حادثه بسیار مهم و تاریخی است، بویژه اینکه تصمیم به ازسرگیری روابط پس از یک دوره ۷ ساله قطع ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گرفته شده است.

نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: این توافق نقش زیادی در ثبات منطقه خواهد داشت و تاثیر آن نه فقط در روابط دو کشور بلکه پیامدهای مهم و مثبتی برای منطقه از نظر امنیتی و اقتصادی خواهد داشت.

سعدون با بیان اینکه ما در این مرحله بسیار و بیش از هر زمان دیگری نیازمند چنین ثبات و آرامشی هستیم افزود: عراق نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه های دو کشور داشت و این توافق تاثیر بسیار مهمی برای عراق و همه منطقه خواهد داشت و به نظر من در آینده این روابط تقویت خواهد شد و در زمینه ها و پرونده های مختلف گسترش خواهد یافت و این یک آغازی مهم است و در عراق نیز این آرامش و ثبات تاثیر مهمی در زندگی مردم خواهد گذاشت.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا