مرکزی

نماینده مجلس: اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت، دارویی اثربخش برای توسعه کشور است

ولی‌الله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و استراتژیک کشور که طی سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته و نادیده گرفتن آن خسارت‌های جبران ناپذیری را برای کشور به همراه خواهد داشت، ازدواج جوانان و فرزندآوری آنان از یک و رو به افول رفتن کشور از سویی دیگر است.

وی تصریح کرد: طی‌ سال‌های اخیر بی‌توجهی به مسائل و مشکلات جوانان در حوزه اقتصاد و معیشت موجب دوری آنان از ازدواج و فرزندآوری شده، این در حالی است که سن جمعیت رو به پیری نهاده و از جمعیت جوان و نیروی کار کشور کاسته شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی برخورداری جامعه از نیروی جوان را لازمه توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: پیری جمعیت از نیروی کار کاسته و قدرت امنیت و اقتصادی کشور را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد.

بیاتی نداشتن اشتغال و امنیت شغلی و درآمد مناسب را یکی از دلایل بی‌رغبتی جوانان برای تشکیل خانواده برشمرد و ادامه داد: عدم توجه مسوولان امر به این مقوله مهم طی سال‌های گذشته موجب شد نرخ زاد و ولد در کشور به شدت کاهش پیدا کند که این زنگ خطر را به صدا در آورده است.

وی با اشاره به اقدام مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت گفت: مشوق‌های بسیار خوبی برای جوانان در قالب این قانون در نظر گرفته شده، اما لازمه اجرای این قانون تامین اعتبارات و بودجه مورد نیاز آن و عزم جدی دستگاه‌ها برای اجرای شدن است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تخصیص اعتبارات مورد نیاز به منظور اجرای این قانون تاکید کرد و بیان داشت: قوانین در صورتی می‌تواند نتایج اثربخشی به همراه داشته باشد که دستگاه‌‌ها عزم جدی برای اجرای آن داشته و قانون از ضمانت اجرایی درست نیز برخوردار باشد.

بیاتی گفت: کار مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، اما این قوه مقننه است که باید قوانین را به درستی اجرا کرده و از مدیران از بهانه‌تراشی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: برای ازدواج جوانان باید بسترهایی چون مسکن و اشتغال را ایجاد کرد و تسهیلات مناسب در اختیار آنها قرار داد، در قانون جوانی جمعیت حمایت‌ها و مشوق‌های بسیار خوبی لحاظ شده که اجرای صحیح این قانون می‌تواند دارویی اثربخش برای رسیدن کشور به توسعه و پیشرفت با بهره‌گیری از سرمایه ارزشمند جوانان باشد.

انتهای پیام/ 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا